صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۹
  • چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 31 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 18
کد خبر: ۵۹۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حاج علی شمقدری دوافروش درگذشت / پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و بیوگرافی

حاج علی شمقدری دوافروش یکی از شاگردان رهبر انقلاب و دبیر جامعه اصناف مشهد و تولیت حسینیه آیت الله سید جواد خامنه‌ای در سن ۸۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حاج علی شمقدری دوافروش، یار دیرین مقام معظم رهبری در مشهد مقدس درگذشت و حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیوگرافی حاج علی شمقدری دوافروش با راهبرد معاصر همراه باشید. 

 

حاج علی شمقدری دوافروش درگذشت

حاج علی شمقدری، خادم باسابقه آستان قدس رضوی و یار دیرین مقام معظم رهبری ظهر امروز در مشهد مقدس درگذشت. حاج علی شمقدری خادم با سابقه حرم مطهر امام رضا (ع) و مرد روز‌های حماسه و حادثه دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، پیرغلام مجالس توسل و ذکر و اقامه عزای حضرت سیدالشهداء (ع)، فعال فرهنگی محافل قرآن و عترت مشهدمقدس و مبارز سال‌های اولیه نهضت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، درگذشت. وی تولیت حسینیه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد مقدس را به عهده داشت.

 

 

بیوگرافی حاج علی شمقدری دوافروش 

مرد روزهای حماسه و حادثه دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، پیرغلام مجالس توسل و ذکر و اقامه عزای حضرت سیدالشهداء(ع)، فعال فرهنگی محافل قرآن و عترت روزهای دور مشهدمقدس و طلایه دار مبارزه و قیام در سال‌های اولیه نهضت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) حاج علی شمقدری دوافروش در سن 85 سالگی در خراسان درگذشت.

 

حاج علی شمقدری تولیت حسینیه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد مقدس را به عهده داشت.

 

نخستین کسی که از مشهد به دیدار آقای خامنه‌ای آمد، حاج علی شمقدری دوافروش بود. شمقدری از شاگردان او بود و در همه جلسات آقای خامنه‌ای شرکت می‌جست. با دست‌خط بسیار بدش آنچه از سخنان وی درمی‌یافت، می‌نوشت. او در دومین روزی که تبعیدی‌ها به خانه تازه، نقل مکان کرده بودند آمد؛ همراه فرزند کوچک و برادرش.

 

 حاج علی شمقدری دوافروش نه در زمره طلاب بود و نه دانشجویان. او و دیگر همردیفانش، از کاسب‌ها و توده مردم، بخش خاصی از دوستداران آقای خامنه‌ای را در مشهد تشکیل می‌دادند. [آیت الله خامنه ای:] اینان «از یک فرهنگ اسلامی بلندپایه‌ای برخوردار بودند که شاید... [گروهی از طبقه درس‌خوانده] از آن بی‌بهره‌اند. مفاهیم اسلامی و انقلابی در عمق جان‌شان نشسته، به طوری که اسلام را با همه وجود خود حس می‌کردند و به آن عشق می‌ورزیدند.»

 

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه‌ای درپی در گذشت حاج علی شمقدری

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة الله علیه دارفانی را وداع کرده است.

 

اینجانب در بیش از نیم قرن آشنائی با این برادر با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبهه‌ی حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته و از او جز نیکی و مجاهدت ندیده‌ام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه می‌دانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همه‌ی دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم.

سید علی خامنه‌ای

۲۸ شهریور ۱۳۹۹

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مشهدی
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
عنوان دوافروش که در متن آمده غلط است و ایشان چنین عنوانی نداشته اند لطفا اصلاح فرمایید ممنون