صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۱۴
  • يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 18 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 21
کد خبر: ۵۹۹۳۸

فروش دلار تقلبی توسط دلالان ارز

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا: خریداران ارز در برخی مواقع پس از انجام خرید متوجه تقلبی بودن ارز خریداری شده می‌شوند که این اتفاق خوشایندی نیست.

به گزارش راهبرد معاصر  سرهنگ سهراب بهرامی، جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در گفتگو با برنامه بازار تهران گفت: طی تفاهم نامه منعقد شده بین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۳۹۸، این دو سازمان همکاری‌های مشترکی را آغاز کردند. همکاران ما در خدمت سازمان بورس هستند و درصورت مشاهده تخلف، با هماهنگی مرجع قضایی برخورد‌های لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.
سرهنگ بهرامی با اشاره به ادامه دارشدن روند دستگیری و سپس آزادسازی مجرمان اقتصادی اظهار داشت: در سنوات گذشته نیز بخش اعظمی از مشکلات ارزی متوجه دلالان خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه میدان بوده است. ما نیز به دستور بانک مرکزی اقدام به شناسایی این افراد و دستگیری افراد شاخص و تحویل آنان به مراجع قضایی می‌کردیم؛ اما این برخورد‌ها مرحله آخر کار است و از آن‌ها به عنوان مسکن استفاده می‌شود. باید در ابتدا بستر‌هایی که موجب به وجود آمدن این جرایم می‌شود شناسایی و از بین برده شود.
وی افزود: در جلسات متعدد با بانک مرکزی، مشکلات و فرایند‌های مشکل دار کشف شده حاصل از آسیب شناسی را بیان کرده ایم تا با اصلاح این موارد شاهد تخلفات کمتری باشیم.
سرهنگ سهراب بهرامی با اشاره به اینکه به دستور بانک مرکزی خرید و فروش ارز توسط دلالان ممنوع است، اظهار داشت: بیشترین تخلفات ارزی توسط دلالان ارزی انجام می‌شود. خریداران در برخی مواقع پس از انجام خرید، متوجه تقلبی بودن ارز خریداری شده می‌شوند که این اتفاق خوشایندی نیست. مردم می‌توانند با خرید و فروش ارز از مراکز معتبر و تابلو دار، از صحت معاملات خود اطمینان حاصل کنند و درصورت بروز مشکل به این اماکن مجوزدار مراجعه کنند.
وی افزود: خرید و فروش ارز در اماکنی که مجوز بانک مرکزی را ندارند ممنوع است. سالهاست که ما با افراد متخلف برخورد داریم آن‌ها را دستگیر می‌کنیم. زندانی و جریمه می‌شوند، ولی باز هم تاکید می‌کنم که بستر اولیه این جرایم باید از بین برود که امیدواریم به کمک بانک مرکزی شرایط بهتری رقم بخورد.

 

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: