صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 25
کد خبر: ۶۰۴۲۱

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۴ مهر ۹۹

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۴ مهر ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۴ مهر ۹۹ توسط دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. بالابودن آمار کرونا در کشور نشان می دهد که هنوز عده ای پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نمی کنند و همین سبب بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در ایران می شود به طوری که در 24 ساعت گذشته  207بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند. آخرین آمار کرونا در جمعه ۴ مهر ۹۹ را در ادامه خبر راهبرد معاصر بخوانید.

 

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری هستند.

 

 

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

 

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵۲۲۲ نفر رسید.

 

بهبود هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وضعیت شهرها

 

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وی هشدار داد: استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

لاری گفت: میزان مرگ و میر در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر بوده و این افراد بیش از سایرین درگیر عوارض بیماری شده‌اند؛ همچنین خانواده این افراد بیشتر در معرض عوارض شدید بیماری هستند لذا توصیه می‌شود افراد از استعمال دخانیات خصوصا در اماکن عمومی پرهیز کنند.

 

وی عنوان کرد: از عموم مردم می‌خواهیم اراده بیشتری برای رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک را داشته باشند.

نظر شما