صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 26
کد خبر: ۶۰۵۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر

تکلیف مستاجران جامانده از وام ودیعه مسکن چیست؟

خبر خوش وزارت مسکن، راه و شهرسازی برای مستاجران جامانده از وام ودیعه مسکن را در خبر زیر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبق اعلام معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، مستاجران جامانده از وام ودیعه مسکن در صورتی که واجد شرایط دریافت وام  ودیعه مسکن مستاجران باشند، پس از تشخیص و درخواست مسئولان استان هایشان می توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند. در خبر زیر جزدیات و اولویت پرداخت وام مسکن مستاجران به جاماندگان وام ودیعه مسکن را در تهران و سایر شهرستان ها بخوانید.

 

محمود محمودزاده در جواب این سؤال که تکلیف مستاجران جامانده و خارج از شروط ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن چه خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر کسانی که موفق به ثبت نام شده و شرایط دریافت این وام را احراز کردند، وام ودیعه اجاره مسکن به مستاجران جامانده و افرادی که حائز شرایط ثبت نام نبودند، در صورت تشخیص و درخواست مسئولان محلی استان‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بنابراین اگر در استان قزوین یا سایر استان‌های کشور کسانی باشند که استاندار و یا سایر مقامات محلی برای آنها تقاضای پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن کنند، می‌توانیم کی کمک و اعتبار ویژه به این طرح اضافه کنیم تا تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن در اختیار مستاجران نیازمند جامانده از ثبت نام قرار بگیرد.

 

 

اولویت پرداخت وام ودیعه مسکن با چه کسانی است؟

 

محمودزاده درباره پرداخت‌نشدن وام به افرادی که کمتر از 3 فرزند دارند، ادامه داد: پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن را شاخص‌بندی و اولویت‌بندی کردیم که بر این مبنا کسی که 3 فرزند دارد در اولویت است؛ ولی این اولویت به این معنی نیست کسی که 2 فرزند دارد یا ندارد، وام ودیعه اجاره به او پرداخت نمی‌شود.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان خودسرپرست در اولویت دریافت این وام قرار دارند" گفت: به جز این چند قشر، بقیه مستاجران مشمول این وام باید حقوق‌بگیر ثابت باشند تا امکان تضمین پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد؛ چون بالاخره بانک یک نهاد مالی است که به دنبال تضمین اعتبارات خود است.

 

 

محمودزاده افزود: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر ثبت‌نام‌شده در طرح وام ودیعه اجاره مسکن داریم که دارای مدارک لازم هستند و این متقاضیان مرحله به مرحله پالایش می‌شوند. در ضمن بر خلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود، ظرفیت خالی وجود ندارد؛ چرا که در همان ثبت‌نام اولیه که ظرف 5 روز صورت گرفت، بالای 2 میلیون و 300 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

 

مدارک لازم برای ضمانت وام ودیعه مسکن/ فیلم

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
سلام برادر گرامی مسولین محترم بنده مدت دو ماه ایت تمام ندارکم را از قبیل ضامن چک کسر حقوق و حتی ششصد هزار تومان هم پول از بابت بیمه وام واریز کردم امد وام را به حسابم واریز بکند دید اعتبار تنام شده همینجوری منتظر ابلاغ اعتبار بعدی هیتیم که االحمدولله هنوز که هنوزه خبری نیست چرا کسی بفکر ابن مردم بدبخت یتندیده نیست عزیزان من
محمدالماسی
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
من ۱۵ساله مستاجرم پول پیش خونه هم ندارم
ارزو
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
سلام ما از وام ودیعه مسکن جا ماندیم لطفا دوباره تمدید کنید
یعقوب رضایی
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
باسلام وخسته نباشید الان یک ماهه که برای وام مستاجری ثبت نام کردم کد رهگیری قولنامه وهمه مدارک مورد نیاز تکمیل کردم واجد شرایط دریافت وام هم قرار گرفتم هرروز برای معرفی به بانک مراجعه میکنم میگن بانکا جا ندارن تکلیف چیه باید به کجا شکایت کنم
فاطمه نعمتی فرزان
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
۰۹۱۰۹۰۹۴۹۵۲
ناشناس
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
باسلام من که از ثبت نام وام ودیعه مسکن جا موندم استاندار ومقامات محلی بایو واسطه بشن که من وام بگیرم وماهیانه قسطش رو به دولت پس بدم?
خُب سایت رو باز کنید وچند روز وقت بدید جامونده ها ثبت نام کنند