صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 28
کد خبر: ۶۰۸۱۲

سود ارسال پیامک تبلیغاتی به جیب چه کسانی می رود؟

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سال ۱۳۹۰ تا کنون ممنوع است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وعده برخورد با متخلفان را می‌دهد؛ اما برخی معتقدند پیامک‌های تبلیغاتی برای مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه درآمدزاست.

به گزارش راهبرد معاصر مخاطبان می‌گویند دلیل اینکه ارسال این پیامک‌ها هنوز ادامه دارد این است که شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه از این راه درآمد کسب می‌کند. به اعتقاد آنها این شرکت‌ها‌ در ازای دریافت پول، امکان ارسال پیامک‌های انبوه را فراهم می‌کنند و به همین دلیل برخورد قاطعی با آنها ندارد.

از طرفی برخی دیگر از مخاطبان از این گلایه می‌کنند که اپراتورهای تلفن همراه درآمد دیگری از فروش شماره‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند. یعنی در عین حال که مخابرات ارسال پیامک تبلیغاتی را ممنوع کرده که خود از ارسال پیامک و فروش بانک اطلاعاتی کاربران کسب درآمد می‌کند.

مخاطبان همچنین از این موضوع که کاربران ناچارند برای ثبت هر یک سرشماره مزاحم وقت بگذارند و با سامانه 195 تماس بگیرند گلایه دارند. به گفته آنها پیامک‌های تبلیغی به حدی زیاد است که گاه پیام‌های اصلی در میان آنها گم می‌شود.

با وجودی که اکنون راه‌هایی برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغی وجود دارد، این جریان نه تنها متوقف شده است که فعالان این اکوسیستم راه‌هایی نیز برای دور زدن فهرست سیاه مخابرات هم یافته‌اند و به راحتی هم آنها را تبلیغ می‌کنند؛ از جمله ضبط و پخش پیام‌های صوتی.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تعدادی از پیام‌های تبلیغی را که آسایش آنها را مختل کرده است برای این رسانه ارسال کرده‌اند که در تصویر زیر می‌بینید.

 

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: