صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 29
کد خبر: ۶۰۹۸۵

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز سه شنبه 8 مهر 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز سه شنبه 8 مهر 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز سه شنبه 8 مهر 99 اعلام شد.

 

 

قیمت ارز سه شنبه 8 مهر 99 

جدیدترین نرخ ارز , قیمت دلار آزاد , قیمت سکه , قیمت طلا امروز سه شنبه ۸ مهر ۹۹ را مشاهده می کنید. قیمت هر دلار آمریکا امروز سه شنبه ۸ مهر ۹۹ در بازار آزاد ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده و به فروش می رسد. همچنین صرافی های بانک ها در روز سه شنبه ۹۹/۷/۸ قیمت فروش دلار به مردم را ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کردند.

 

 
عنوان نرخ قیمت زنده تغییر زمان
اونس طلا 1,891.81 (0.54%) 10.12 ۱۸:۰۰:۴۵
مثقال طلا 56,010,000 (2.19%) 1,200,000 ۱۸:۰۰:۵۵
گرم طلای ۱۸ 12,931,000 (2.23%) 282,000 ۱۷:۵۹:۴۴
گرم طلای ۲۴ 17,241,000 (2.23%) 376,000 ۱۷:۵۹:۴۴
سکه بهار آزادی 133,000,000 (2.7%) 3,500,000 ۱۷:۰۷:۴۴
سکه امامی 135,810,000 (1.42%) 1,900,000 ۱۸:۰۰:۵۱
نیم سکه 77,000,000 (3.08%) 2,300,000 ۱۶:۰۵:۲۵
ربع سکه 47,000,000 (5.62%) 2,500,000 ۱۶:۰۵:۲۵
سکه گرمی 23,050,000 (0.22%) 50,000 ۱۱:۲۰:۵۳
دلار 284,950 (1.59%) 4,520 ۱۷:۵۹:۴۴
یورو 333,470 (0.91%) 3,050 ۱۸:۰۰:۰۶
درهم امارات 80,380 (0.14%) 110 ۱۸:۰۰:۰۷
پوند 380,020 (0.22%) 820 ۱۸:۰۰:۰۷
یوان چین 43,450 (0.12%) 50 ۱۸:۰۰:۰۷
لیر ترکیه 37,810 (0.85%) 320 ۱۸:۰۰:۰۸

 

این صرافی ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می کنند.گفتنی است، صرافی ملی قیمت امروز دلار را نسبت به قیمت های پایانی روز قبل تغییری نداده است.صرافی ملی هر دلار را به قیمت ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به مردم می فروشد.

 

امروز سه شنبه هشتم مهر ۹۹ قیمت دلار کانادا نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است.هر دلار کانادا در بازار آزاد به قیمت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می شود.همچنین قیمت امروز دلار استرالیا در بازار ارز ایران ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

 

 

لیست قیمت دلار امروز سه شنبه هشتم مهر ۹۹ به شرح زیر است:

دلار آمریکا: ۲۸۹۰۰ تومان
دلار کانادا: ۲۲۱۰۰ تومان
دلار استرالیا: ۲۰۹۰۰ تومان
دلار نیوزیلند: ۱۹۳۰۰ تومان
دلار سنگاپور: ۲۱۵۰۰ تومان
دلار هنگ کنگ:۳۸۰۰ تومان

اهمیت قیمت دلار بر زندگی مردم ایران به قدری است که اکثریت قریب به اتفاق آنها به صورت لحظه ای نرخ این ارز را پیگیری می کنند.بر هیچکس پوشیده نیست که نوسانات نرخ دلار بیشترین تاثیر را بر روی قیمت کالاهای مصرفی دارد.بدین منظور دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت طلا ، سکه و ارز را برای مخاطبان فراهم کند.


قیمت طلا سه شنبه 8 مهر 99

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز سه شنبه ۸ مهر ۹۹ در بازار یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.همچنین طلافروشی ها در روز سه شنبه ۹۹/۷/۸ قیمت فروش طلا ۲۴ عیار را یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان اعلام کردند.

 

قیمت هر مثقال طلا بر اساس ارزش گذاری در بازار جهانی ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان تعیین شده است. گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر گرم طلای دست دوم را به قیمت – هزار تومان خریداری می کنند. امروز سه شنبه هشتم مهر ۹۹ قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۱۸۸۴ دلار ارزش گذاری شده است.

 

لیست قیمت طلا امروز ۸ مهر ۹۹ به شرح زیر است:

گرم طلای ۱۸ عیار: ۱۲۶۵۰۰۰ تومان
گرم طلای ۲۴ عیار: ۱۶۸۵۰۰۰ تومان
مثقال طلا: ۵۴۸۰۰۰۰ تومان
اونس طلا: ۱۸۸۴ دلار

نوسان قیمت طلا شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است .آنچه از نمودار طلا نمایانگر است، تغییرات قیمتی این فلز در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .

 

قیمت سکه سه شنبه 8 مهر 99

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۸ مهر ۹۹ در بازار ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد. همچنین طلافروشی ها در روز سه شنبه ۹۹/۷/۸ قیمت فروش سکه طرح قدیم (امامی) به مردم را ۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان اعلام کردند.

 

 

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس ارزش گذاری در بازار ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است.گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر قطعه ربع سکه را به قیمت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند. امروز سه شنبه هشتم مهر ۹۹ قیمت سکه یک گرمی در بازار ایران ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

 

لیست قیمت سکه امروز ۸ مهر ۹۹ به شرح زیر است:

سکه طرح جدید:۱۲۹۵۰۰۰۰ تومان
سکه طرح قدیم:۱۳۳۹۰۰۰۰ تومان
نیم سکه: ۷۴۵۰۰۰۰ تومان
ربع سکه: ۴۴۵۰۰۰۰ تومان
سکه یک گرمی: ۲۳۰۰۰۰۰ تومان

 

رشد ​قیمت طلا

ظهر سه‌شنبه قیمت‌های جهانی طلا در حالی دوباره رو به رشد شدند که بازارهای مالی در آستانه اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن در التهاب به سر می‌برند. سرمایه‌گذاران همچنین تحولات مربوط به بسته کمک مالی جدید آمریکا را دنبال می‌کنند.

 

 

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن که در جلسه معاملاتی دیروز ۱.۱ درصد جهش کرده بود، امروز تا ساعت ۱۴:۱۰ به وقت تهران ۰.۱۴ درصد یا ۲.۲۶ دلار دیگر رشد کرد و به ۱,۸۸۳.۴۶ دلار رسید.قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۶ درصد یا ۶.۷۰ دلار رشد کرد و به ۱,۸۸۹.۰۰ دلار رسید.

 

ممنوعیت معامله ارز بدون درج قیمت 

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع و اعلام کرد: صرافی‌ها باید از سیستم نوبت‌دهی استفاده کنند تا از تجمع و تشکیل صف در صرافی جلوگیری شود.

 

 

دراین بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۹/۲۱۰۹۰۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۳ بانک مرکزی مبنی بر برخورد با شرکت‌های صرافی متخلف در خصوص درج قیمت‌های غیرمتعارف در تابلو، به اطلاع تمامی صرافان می‌رساند ضروری است صرافان اقدام به درج قیمت قابل معامله اسعار خود در اپلیکیشن کانون نموده و از انجام هرگونه معامله بدون درج قیمت خودداری نمایند.

 

بدیهی است ملاک دفاع کانون صرافان در مراجع قضائی، مالیاتی و نظارتی، آرشیو قیمت‌های درج شده در سامانه مذکور است.

 

همچنین پیشنهاد می‌گردد به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رفاه حال مشتریان، تمامی صرافان از سیستم نوبت دهی اپلیکیشن بهره برده و از تجمع و تشکیل صف در صرافی‌ها جلوگیری نمایند.

 

 

جو کاهشی در بین معامله‌گران بازار ارز

علیرضا شامخی با اشاره به روند صعودی نرخ ارز اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاق رخ داده طی هفته پیش در بازار ارز، رفتار بی‌سابقه دلار با شکستن مقاومت در نرخ 27500 و صعود به قیمت تقریبی 29500 تومان بود.

 

او درباره عوامل موثر بر این روند بیان کرد: جو روانی ناشی از ریزش طولانی مدت بورس و همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه دولت ترامپ در حال تغییر ساختار نظام تحریمی علیه ایران است، در این مدت باعث نوسان نرخ ارز شد؛ از طرفی نگاه بازار ارز به انتخابات امریکا است که اگر ترامپ در این انتخابات پیروز نشود جو روانی حاصل از آن باعث اصلاح جدی قیمت دلار خواهد شد.

 

 

به گفته این کارشناس اقتصادی، بازار ارز در حال حاضر هم از نظر قیمتی و هم زمانی، در نقطه بسیار مهمی قرار گرفته که قابلیت اصلاح و بازگشت به نرخ تعادلی را دارد؛ یعنی هم دلار به سقف قیمتی خود رسیده و هم بر اساس تجربه دو سال قبل، انتظار می‌رود که نرخ در مهر ماه اصلاح شود، بنابراین معامله‌گران این بازار با اتکا به این دو عامل انتظار بازگشت نرخ ارز به نقطه تعادلی را دارند.

 

شامخی در پایان تصریح کرد: اگر بانک‌مرکزی بتواند طی این هفته دخالت خود را در بازار ارز شروع کند می‌توانیم منتظر اصلاح قیمت دلار باشیم، لذا بهتر است که بازارساز اجازه از دست رفتن این فرصت مهم و تثبیت دلار در نرخ فعلی را ندهد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: