صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 01
کد خبر: ۶۱۲۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز پنج شنبه 10 مهر 99

قیمت روز سهام عدالت در پنج شنبه 10 مهر ماه با افزایش 0.7 درصدی همراه بود.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت روز سهام عدالت در پنج شنبه 10 مهر 99 افزایش یافت و ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی به 14 میلیون و 625 هزار تومان رسید.

بدین ترتیب ارزش 60 درصد سهام عدالت برای فروش با افزایش 0.7 درصدی به 8 میلیون و 775 هزار و 250 تومان رسید.

 

افت ارزش سهام عدالت به کمترین قیمت دو ماهه

 

در شروع معاملات بازار سهام ارزش سهام عدالت در کانال 16 میلیون تومان بود و در پایان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش سهام عدالت به 14 میلیون و 625 هزار تومان رسید.

 

افت ارزش سبد سهام عدالت با افت شاخص کل بازار سهام و همچنین صف نشینی سهامداران حقیقی به علت بی‌اعتمادی به بازار سرمایه همراه شد و نسبت به ارزش این سبد قبل از اصلاح بازار حدود 6 میلیون تومان افت کرده است.

 

 

بیشترین کاهش ارزش سهام عدالت در روز دوشنبه اتفاق افتاد که در این روز ارزش این سبد حدود 800 هزار تومان افت داشت.

 

افت چشم‌گیر ارزش سهام عدالت در حالی است که تعداد زیادی از مالکان سهام عدالت می‌گویند به پول آن احتیاج دارند و حالا نه تنها ارزش سهام عدالت افت کرده است که در صورت فروش آن نیز پول این سبد طی زمانی طولانی به سهامدار پرداخت می‌شود و سهامداران از شیوه پرداخت مالی فروشندگان سهام عدالت ناراضی هستند.

 

 

در پایان معاملات این هفته ارزش سهام عدالت به کانال 14 میلیون و 625 هزار تومان رسید و ارزش این سبد در این هفته در کف قیمتی خود در 2 ماه اخیر قرار گرفت.

 

با این حساب ارزش 60 درصد سهام عدالت قابل فروش به 8 میلیون و 775 هزار تومان و 30 درصد آن به 4 میلیون و 387 هزار تومان رسیده است.

 

 

چرا کارگزاری بانک ملی سهام عدالت را نمی‌فروشد؟

 

کارگزاری بانک ملی چند هفته پیش اعلام کرد حدود 100 میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده و طی چند روز آینده پول آن واریز می‌شود. اما برخی از سهامداران می‌گویند طی چند هفته گذشته هیچ پولی دریافت نکرده‌اند، آیا این مبلغ اعلامی واریز نشده است؟

 

 

علی پورقره‌سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این سوال گفت: این وجوه به حساب سهامداران واریز شده است. اما واریز وجوه به سهام فروخته شده بستگی دارد، ممکن است سهامی که سهامدار درخواست فروش آن را داده در لیست فروشی‌های اخیر نباشد.

 

 

وی افزود: من در حال رایزنی هستیم که مشتری پیدا کنیم، حتی یک نامه هم به رئیس بانک ملی داده‌ام که بانک هم کمک کند و بخشی از سهام عدالت را بخرد، اگر این کار انجام شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود. همچنین با خیلی از حقوقی‌ها صحبت کرده‌ام اما در این وضعیت بازار، نقدنیگی آنها هم درگیر حمایت از سهم‌های خودشان است.

 

اما چرا باقیمانده سهام عدالت فروخته نمی‌شود؟ به گفته قره‌سید، سهامداران درخواست فروش 920 میلیارد تومان سهام عدالت را از طریق کارگزاری و 50 میلیارد تومان دیگر را از طریق بانک ثبت کرده‌اند. در مجموع 970 میلیارد تومان آماده فروش است. اما خریداری برای سهام عدالت وجود ندارد.

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الیاس کعبی
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
از کارگزار سعدی درخداست میکنم که پول مردم واریز بکند تو را خدا دیگه بس روی پول مردم خوابیدی واریز بکن دیگه فقط در انتضار پرداخت میزنید یعنی چیه این یک ماه شده که این جمله مینوسی درانتضار پرداخت تورا خدا واریز بکن دیگه
ساتیار محمدی احمد محمودی
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
من الان نزدیک یک ماه است که سهام خودم را فروختم ب پولش خیلی نیاز دارم پول نظولی بدهکارم ولی هنوز هیچ پول سهامی ب حسابم واریز نشده