صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۹
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 02
کد خبر: ۶۱۳۳۶

فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: یکی از اصلی ترین اهداف وزارت صمت موضوع فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کشور است.

به گزارش راهبرد معاصرعلیرضا رزم حسینی بعد از ظهر جمعه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل و یا تعطیل شده در سراسر کشور از جمله اهدافی است که وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال آن است تا شاهد ایجاد روند تولید در میان واحدهای اقتصادی کشور باشیم.

 

وی اضافه کرد: در کنار فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به دنبال آن هستیم تا با افزایش ظرفیت تولید واحدهای موجود، رونق تولید را در واحدهای صنعتی کشور ایجاد کنیم که این مهم زمانی محقق خواهد شد که باحمایت های مختلفی که از طریق دولت وجود دارد به توان زمینه افزایش ظرفیت واحدهای موجود را فراهم کرد.

 

رزم حسینی تاکید کرد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی در تلاش هستیم تا با جلوگیری از خام‌فروشی این رویداد را محقق کنیم تا واحدهای صنعتی با ایجاد ارزش افزوده ضمن ایجاد اشتغال زمینه افزایش تولید را در سال جهش تولید فراهم کنند.

 

او با بیان اینکه احیای واحدهای راکد و برطرف شدن مشکلات واحدهای اقتصادی از جمله وظایف این وزارتخانه است عنوان کرد: در حوزه فولاد نیز وزارتخانه در نظر دارد چرخه فولاد را در تمامی استان‌ها تکمیل کند تا شاهد زمینه افزایش ظرفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده باشیم تا زمینه افزایش اشتغال زایی در کشور فراهم شود.

 

به اعتقاد وزیر صنعت معدن و تجارت استان فارس دارای مزیت در حوزه تولید فولاد است و اگر زنجیره تولید فولاد در استان فارس تکمیل گردد می‌توان نسبت به آینده اقتصادی فارس امیدوار بود به گفته وزیر صنعت فولاد در استان فارس به علت نزدیک بودن استان به کشورهای همجوار می‌تواند دارای مشتریان ثابتی باشد.

 

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه الگویی برای توسعه اقتصادی و اشتغال مد نظر قرار داده‌ایم، گفت: الگویی که برای توسعه در نظر داریم از روستاها شروع می‌شود که در گذشته در «قلعه گنج» خراسان رضوی آزمایش شده و بسیار موفق بود به طوری که ظرف مدت چند ماه بیکاری در منطقه ۵۰ درصد کاهش یافت و این الگو در سراسر کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم تمام ارکان اثرگذار در تولید، شامل مثلث نمایندگان مردم در مجلس، مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران در یک برنامه توسعه مشخص تجمیع شوند.

 

وزیر صمت یادآور شد: اگر اجرای چنین الگویی را ۲۰ سال قبل آغاز کرده بودیم، امروز شاهد وجود ۲۵ میلیون حاشیه‌نشین در کشور نبودیم، پول کالایی باشعور است و زمانی که بفهمد یک منطقه برای سرمایه گذاری امن است، خودش به آنجا سرازیر می‌شود.

 

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: