صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 06
کد خبر: ۶۱۸۸۰

جزئیات بازداشت همسر ملاوردی

همسر شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در خیابان ذکر در روز گذشته دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ بازداشت شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمید آیتی همسر شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان در دولت گذشته و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولت دوازدهم به جرم فیلم برداری غیرمجاز از دادگاه انقلاب دستگیر شد و به اوین منتقل شد. همسر شهیندخت مولاوردی به اتهام فیلمبرداری از ساختمان دادگاه انقلاب بازداشت شده بود و پس از آن به زندان اوین منتقل شد. در ادامه جزئیات بیشتر از بازداشت حمید آیتی همسر شهیندخت مولاوردی را بخوانید. واکنش شهیندخت مولاوردی به خبر بازداشت همسرش در زیر آمده است.

 

حمید آیتی، همسر شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در خارج از دادگاه انقلاب بازداشت شد. یک منبع آگاه در تشریح ماجرای بازداشت همسر مولاوردی به شرق گفت: ظهر دیروز دادگاه مولاوردی معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری در دادگاه انقلاب برگزار شد. همسر مولاوردی که امکان حضور در جلسه دادگاه را نیافته بود در بیرون دادگاه انقلاب در انتظار همسرش بود که به ناگاه بازداشت و به دادسرای اوین برده شد. به گفته این منبع اگاه دلیل بازداشت، فیلمبرداری از ساختمان دادگاه انقلاب در خیابان ذکر شده است.

 

ماجرای دادگاه شهیندخت مولاوردی چه بود؟

 

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «شهیندخت مولاوردی» روز گذشته (دوشنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

 

در این جلسه که با حضور وکیل مدافع متهم، نماینده حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده دادستان برگزار شد، دو اتهامِ «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با پوشش مسئولین نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق انعقاد قرارداد با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به مولاوردی تفهیم شد.

 

پس از تفهیم اتهام، متهم و وکیل مدافع وی دفاعیات خود را ارائه دادند و آخرین دفاع نیز توسط دادگاه از متهم اخذ شد.

 

دادگاه در موعد قانونی رای پرونده مزبور را صادر خواهد کرد.

 

 

واکنش مولاوردی به خبر بازداشت همسرش/ دلیل بازداشت حمید آیت همسر شهیندخت مولاوردی

 

شهیندخت مولاوردی معاون سابق روحانی درباره ماجرای دستگیری همسرش در مقابل دادگاه انقلاب، گفت: روز گذشته سوءتفاهمی برای حفاطت قوه قضائیه پیش آمد و همسرم همان‌شب آزاد شد.


وی افزود: همسرم هنگام خروج من و وکیلم از دادگاه، تصویری از روبه‌رو گرفت و نوشته‌ی روی دیوار دادگاه هم در آن دیده نمی‌شود اما این برای یگان حفاظت دادگاه سوء تفاهمی پیش آورد که او در حال فیلمبرداری از ساختمان دادگاه است. همسرم چند ساعتی آنجا بود و بعد از ارائه توضیحات آزاد شد و به‌هیچ‌وجه فیلمبرداری صورت نگرفته است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: