صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 12
کد خبر: ۶۲۷۴۵

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 22 مهر 99 / آیا طلا ارزان می‌شود؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران می‎گوید: قیمت فعلی طلا کاذب است و با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و زمزمه کاهش قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا از فردا روند نزولی را آغاز کند.

به گزارش راهبرد معاصر  عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران سه عامل برای احتمال کاهش قیمت طلا در بازار ایران عنوان کرد.

به گفته نادر بذرافشان، اولین فاکتور کاهش قیمت جهانی طلاست. انس جهانی طلا امروز حدود هفت دلار کاهش یافت و قیمت آن به یک هزار و 923 دلار رسید. اگرچه روند بازار ایران معکوس بود و قیمت طلای 18 عیار با 70 هزار تومان افزایش قیمت یک میلیون و 480 هزار تومان را ثبت کرد.

دومین عامل کاهش تقاضا در بازار طلاست. عاملی که به گفته بذرافشان هم هیجان بازار را کمتر می‌کند و هم می‌تواند نشانه آرام گرفتن قیمت طلا باشد.

سومین عاملی که وی تاکید می‌کند کاهش قیمت دلار است. خبری که امروز هم در بازار ارز شنیده و گفته می‌شد احتمالا ارز جدیدی به بازار تزریق خواهد شد و همین می‌تواند بر قیمت دلار و در نهایت بر قیمت طلا اثر کاهشی بگذارد.

به گفته بذرافشان؛ قیمت فعلی طلا کاذب است و حباب دارد. اکنون قیمت سکه حدود یک میلیون و 700 هزار تومان حباب دارد. اما اگر روند کاهش قیمت دلار و انس جهانی طلا آغاز شود، اثرش بر بازار ایران هم کاهشی خواهد بود.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: تمام سکه با 500 هزار تومان افزایش به قیمت 16 میلیون و 200 هزار تومان رسید. نیم سکه با 250 هزار تومان افزایش رقم هشت میلیون و 900 هزار تومان را ثبت کرد. ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان و دو میلیون و 800 هزار تومان معامله شده است.

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: