صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 13
کد خبر: ۶۲۸۹۳

رونمایی از آیفون 12/کوچک‌ترین، سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G

اپل دقایقی پیش عضو جدیدی را به خانواده آیفون اضافه کرد. آیفون 12 مینی با اندازه کوچک‌تر، تمام امکانات آیفون 12 را در اندازه کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر دراختیارتان می‌گذارد.

به گزارش راهبرد معاصر برخلاف سال گذشته که اپل سه آیفون معرفی کرد، امسال یک نسخه مینی هم به اعضای خانواده آیفون 12 اضافه شده است. آیفون 12 مینی با صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی برای افرادی مناسب است که گوشی‌های جمع‌وجور را می‌پسندند. آیفون 12 مینی در واقع یک پرچم‌دار کامل است و تمام قابلیت‌های آیفون 12 را در اختیارتان می‌گذارد.

iPhone 12 mini در پنج رنگ مشکی، آبی، سفید، سبز و قرمز به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید از نظر طراحی با تغییرات بزرگی نسبت به آیفون ۱۱ مواجه نیستیم. بدنه پشتی گوشی کماکان از شیشه براق ساخته شده که بخش ماژول دوربین از پوشش مات استفاده می‌کند. دوربین دوگانه و فلش LED کماکان پابرجا هستند و البته بریدگی صفحه‌نمایش هم برای فیس آی‌دی کماکان وجود دارد.

با این‌حال حاشیه‌های نمایشگر نسبت به آیفون 11 کمی باریک‌تر شده و حالا طراحی کلی کمی زاویه‌دارتر و مکعب شکل شده که ما را به یاد آیفون 5 می‌اندازد.

اپل سرانجام سرانجام صفحه‌نمایش OLED را به آیفون‌های ارزان‌تر هم آورده و آیفون 12 مینی هم از نمایشگر با کنتراست عالی و وضوح بالاتر نسبت به آیفون 11 استفاده می‌کند. اپل همچنین ادعا می‌کند مقاوم‌ترین شیشه را برای محافظت از نمایشگر آیفون به کار گرفته که آن را محافظ سرامیکی می‌نامد.

پردازنده

با این‌که A13 Bionic هنوز هم سریع‌ترین پردازنده موبایلی دنیاست اما اپل در آیفون 12 از پردازنده حتی سریع‌تر A14 Bionic استفاده کرده است. این پردازنده برای اولین بار از لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده شش هسته‌ای به گفته اپل تا ۵۰ درصد از رقبا سریع‌تر است. پردازشگر گرافیکی این تراشه هم تا ۵۰ درصد نسبت به رقبای اصلی (احتمالاً اسنپ‌دراگون ۸۶۵) سریع‌تر خواهد بود.

اپل همچنین هسته‌های موتور عصبی A14 Bionic را از هشت به ۱۶ هسته ارتقا داده تا امکان انجام ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه فراهم شود.

دوربین

آیفون 12 مینی از همان دوربین دوگانه آیفون 12 استفاده می‌کند. یک دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی f/1.6 با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس پیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.4 با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای. اپل همچنین از فناوری جدید Smart HDR 3 برای بهبود دامنه دینامیکی و عملکرد بهتر در نور کم استفاده می‌کند. به این ترتیب سرانجام حالت شب به دوربین سلفی و دوربین فوق عریض نیز آمده است.

اپل می‌گوید حالا فیلم‌برداری آیفون را حتی بهتر از قبل کرده است. قابلیت فیلم‌برداری شب تایم‌لپس ویژگی جدید آیفون 12 است که خلق برخی ویدئوهای خارق‌العاده را امکان‌پذیر می‌کند.

نوع جدیدی از شارژ بی‌سیم

همان‌طور که می‌دانید اگر گوشی خود را به‌طور کاملاً دقیق روی شارژر بی‌سیم قرار ندهید سرعت شارژ پایین‌تر خواهد بود. اپل برای حل این موضوع فناوری MagSafe را به آیفون آورده است. این فناوری در واقع به کمک آهنربا در بدنه جدید آیفون و همچنین کیس‌های جدید آیفون قرار دادن آیفون روی شارژر بی‌سیم را آسان‌تر می‌کند.

اپل همچنین می‌گوید فناوری شارژ بی‌سیم درون گوشی را نیز بهبود بخشیده است.

خبری از شارژر یا هندزفری درون جعبه نیست!

اپل می‌گوید برای حفظ محیط زیست شارژر را از درون جعبه آیفون 12 حذف کرده است! با این‌حال کماکان کابل USB-C به لایتنینگ درون جعبه قرار دارد که می‌توانید از آن برای اتصال به شارژرهای استاندارد سریع استفاده کنید. همچنین با توجه به وجود ایرپاد بی‌سیم در بازار، اپل هندزفری را هم از جعبه حذف کرده و به این ترتیب باید آن را جداگانه تهیه کنید.

قیمت آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی قرار است با قیمت پایه ۶۹۹ دلار (برای نسخه ۶۴) گیگابایتی به بازار عرضه شود. آیفون 12 مینی همچنین در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت بالاتر قابل خرید خواهد بود.

فرانت

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: