صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۷
  • سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 30 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 22
کد خبر: ۶۳۵
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با راهبرد معاصر:

جریان اصلاحات به جای مطالبه‌گری و تزریق ناامیدی، باید پاسخگو باشد

حجت الاسلام حسین ابراهیمی گفت: جریان اصلاحات باید به جای مطالبه گری و تزریق ناامیدی در جامعه، در مقام پاسخگویی به افکارعمومی برآید. ناامید کردن مردم در این شرایط به بهانه توفیق در اهداف حزبی و جناحی یعنی نابود کردن جامعه.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تزریق ناامیدی به افکارعمومی از سوی هر جریانی در روزهایی که جامعه بیش از هر زمان دیگر به نشاط و امید نیاز دارد امری مذموم تلقی می شود. جریان سیاسی اصلاحات که در انتخابات 96 سرمایه گذاری وسیعی بر دولت روحانی صورت داده بودند و این روزها به دلیل عدم توفیق دولت در تحقق مطالبات مردمی این روزها در تلاش است تا به هر نحوی سفره خود را از دولت جدا کند تا شانس توفیق در کارزارهای انتخاباتی پیش رو را به صفر نرساند. به همین دلیل دیده می شود که در این مسیر گاهی بی اخلاقیهای سیاسی نیز دامنگیر این جریان سیاسی می شود و برخی چهره های منتسب به این جریان در مسیر سیاه نمایی و فرافکنی گام برمی دارند. در گفت و گو با حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به بررسی رفتار سیاسی اصلاح طلبان در روزهایی که دولت حال و روز خوشی ندارد می پردازیم.

 

از طرف اصلاح طلبان و برخی ازچهره های سیاسی وابسته تلاشی در جهت ناامید سازی افکار عمومی و مردم دیده می شود. در کنار تزریق این ناامیدی نیز فرافکنی و قرار گرفتن در موضع مطالبه گری به جای پاسخگویی در راهبرد اصلاحات دیده می شود. این موضوع را به چه شکلی ارزیابی می کنید؟

 

 

آنچه مشخص است اینکه اصلاح طلبان همچون بسیاری از مردم و افکارعمومی از عملکرد آقای روحانی راضی نیستند. در این میان عدم تحقق وعده های روحانی به این جریان سیاسی نیز مزید بر علت شده تا اصلاح طلبان نسبت به عملکرد روحانی دلخوری بیشتری داشته باشند. عملکرد آقای روحانی در حل مشکلات معیشتی مردم نتیجه مثبتی در بر نداشته است.

 

اگر امروز هم کارهایی صورت می گیرد به دلیل تدبیر مقام معظم رهبری است که سران سه قوه را مسئول این کار کرده اند و برای آقای روحانی نیروی کمکی آورده اند. امروز سیاست ها به سه قوه مربوط است وگرنه آقای روحانی در تولید داخلی و بحث معیشت موفق نبوده است. اصلاح طلبان در تلاش هستند تا بگویند عملکرد آقای روحانی به آنها مربوط نیست، این علت اصلی در فرافکنی این جریان سیاسی است.

 

علت دوم اینکه اصلاح طلبان به طور واقعی دلسوز نظام نبودند. ماجرای 88 فراموش نشده و از ذهن مردم خارج نشده است. انها می خواهند به این وسیله جایگاه خود را در آینده نظام حفظ کنند و زمینه توفیق در انتخابات های اتی را فراهم اورند، چون می دانند آقای روحانی از جایگاه و محبوبیت سابق برخوردار نیست و هر جریانی به ایشان وصل باشد، نمره خوبی نگیرد به همین دلیل بر طبل ناامیدی می زنند. رگه های غرب گرایی آن ها در این مساله به وضوح دیده می شود چون کسی که جامعه را ناامید کند آب در آسیاب دشمن می ریزد. جامعه ما برای آینده ای خوب نیاز به امید دارد و در این خصوص مقام معظم رهبری الگوی ماست. یکی از کارهای دشمن ناامید کردن جامعه است تا آینده ای تاریک نشان جامعه دهند و مردم را دلسرد کنند.

 

 

آقای جهانگیری پس از گذشت 5سال از تکیه بر کرسی معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرده اند که حتی اختیار تعویض منشی دفتر خود را ندارند. به نظر شما چرا در این بازه زمانی مهم ترین نماینده اصلاح طلبان در دولت چنین اظهارنظری می کند؟

 

جریان اصلاحات قصد دارد این مساله را به مردم القا کند که سفره اصلاح طلبی از دولت جدا است و برای القای آن به افکارعمومی بهترین شخص می تواند جهانگیری معاون اول رئیس جمهور باشد. این جریان به دنبال تنها گذاشتن آقای روحانی است تا آینده خود را در سه سال باقی مانده از آینده آقای روحانی جدا کند. یا آقای جهانگیری و هر کس دیگری که در آینده داوطلب ریاست جمهوری باشد از جریان آقای روحانی نخواهد بود. چون آقای روحانی ذاتا اصولگرا است ولی در رای آوری اصلاح طلبی عمل کرد. اکنون اصلاح طلبان به طور محسوسی سفره خود را از دولت جدا کرده اند. با تمام این شرایط به اعتقاد من جامعه به جریان اصلاحات روی خوش نشان نخواهد داد.

 

 

مطالبه گری این جریان به جای پاسخگویی را نیز در همین مسیر تفسیر می کنید.

بله. متاسفانه اصلاح طلبان برای خود کار می کنند و قصد دارند آینده خود را درست کنند و تنها به موفقیت جریان سیاسی خود می اندیشند. جریان اصلاحات باید به جای مطالبه گری و تزریق ناامیدی در جامعه، در مقام پاسخگویی به افکارعمومی برآید. ناامید کردن مردم در این شرایط به بهانه توفیق در اهداف حزبی و جناحی یعنی نابود کردن جامعه. باید آینده را روشن نشان داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: