صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 23
کد خبر: ۶۳۹۴۷
حمیدرضا ترقی؛ عضو ارشد موتلفه در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

مغایرت طرح استیضاح روحانی با منافع ملی

فقدان رییس جمهور حتی در مدتی چند ماهه در این مقطع زمانی، می تواند برای کشور مضر باشد و زمینه بی ثباتی را فراهم آورد. ثانیا مشکلی از مشکلات کشور حل نمی کند چرا که کشور امروز درگیر مشکلات عدیده اقتصادی است و در این شرایط درگیر انتخابات زودرس خواهد شد و امور کشور رها می شود و شاهد افزایش و متراکم شدن مشکلات خواهیم بود.

 

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره طرح احتمالی استیضاح روحانی از سوی مجلس گفت: مجموعا آثار منفی آن برای کشور بیش از آثار مثبت آن است. چون غربی ها به طور محرمانه در منطقه پروژه خاصی را دنبال می کنند تا دولت و کشورهای عضو مقاومت را متزلزل کنند و دولتی قوی و با ثبات در این کشور ها بر سر کار نباشد. این کاری است که در لبنان و عراق انجام می شود، بنابراین فقدان رییس جمهور حتی در مدتی چند ماهه می تواند برای کشور مضر باشد و موجب بی ثباتی شود. ثانیا مشکلی از مشکلات کشور حل نمی شود چون کشور امروز درگیر مشکلات عدیده اقتصادی است و در این شرایط درگیر انتخابات زودرس می شود و امور کشور رها می شود و شاهد افزایش و متراکم شدن مشکلات خواهیم بود.


وی در ادامه افزود: در آستانه انتخابات سال آینده چنین مساله ای به نفع کشور نیست، لذا مجلس باید از راه های دیگری نظرات خود را تامین کند و دولت را وادار به حل مشکلات کشور کند و یا به حل مشکلات مردم کمک کند و این بهتر از استیضاح است.


او در پاسخ به این سوال که مجلس چطور می تواند در این شرایط کشور برای حل مشکلات گامی بردارد؟ تصریح کرد: مجلس هم در جلسات علنی و غیر علنی بر این موضوع پیگیری دارد و روی موضوع کار می کند. بحث حل مشکلات معیشتی مردم در جلسه اول قرار دارد. جلوگیری از تورم و گرانی لجام گسیخته ای که در کشور بر اثر عدم نظارت دولت بوجود می آید جزو اولویت های مجلس است. باید جلوی کاهش ارزش پول ملی گرفته شود. قیمت ارز در حال کاهش است همچنین مشکل افزایش نرخ ها که در مجموع مشکل بزرگی است و از جمله مطالبات اصلی مردم در این زمینه است و طبیعتا مجلس برای هر کدام از این موارد راهکار هایی دارد و دولت می تواند با عمل به آن از این مشکلات عبور کند.


او با اشاره به هدف اصلی از این استیضاح و مطرح شدن اعدام روحانی گفت: نماینده ها احساس می کنند این خواستی ملی است و این خواسته موکلین آنها است و در نظر سنجی های مردم، نارضایتی بالایی از وضع موجود دارند و این نارضایتی باید به شکلی فروکش کند و مردم قدری احساس کنند که مجلس به مشکلات آنها بی توجه نیست لذا طرح موضوع قدری مردم را آرام می کند ولی وقتی تحقق و عملیاتی کردن آن با منطق روبرو می شود به طور طبیعی متوجه می شویم که زمان مناسب نیست و باید مردم را در بحث ها و تبادل نظرها و همایش ها قانع کرد و مردم سبک سنگین کنند و ببینند کدام اقدام به نفع آنها است و کدام اقدام به نفع آنها نیست.


وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت این حرکت فقط به این دلیل بود تا به مردم ثابت کنند که مجلس بیکار نیست؟ گفت: هم انجام مطالبات مردم مورد نظر بود و هم هشداری برای دولت بود تا دولت کمی به خواسته ها و تذکرات مجلس برای حل مشکلات مردم توجه کند.


ترقی درباره انتخابات سال اینده گفت: افق این انتخابات خوب است و من فکر می کنم اگر اصولگرایان بتوانند در مجلس گام های مثبتی در کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم بردارند این افق شفاف تر و روشنتر خواهد شد و گرایش مردم گرایشی تضمینی خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: