صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 23
کد خبر: ۶۴۰۸۹

جدول قیمت گوشی شیائومی امروز جمعه 2 آبان ۹۹

قیمت گوشی شیائومی در بازار امروز جمعه 2 آبان 99 را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت گوشی شیائومی در بازار امروز جمعه 2 آبان اعلام شد و در ادامه می توانید آن را بخوانید. شرکت شیائومی توانسته است در سال ای اخیر پیشرفت چشمگیری را در میان برندهای گوشی تلفن همراه کسب کند و در کنار فناوری های به روز از قیمت مناسب تری نیز برخوردار باشد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

 

ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو با طراحی زیبا، دوربین چهارگانه با حسگرهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی و برچسب قیمتی معقول، جدیدترین نماینده‌های شیائومی در کلاس گوشی‌های اقتصادی هستند.

 

چه از مواجهه با واقعیت گریزان باشیم، چه آن را بپذیریم، بخش چشمگیری از جمعیت کره‌ی خاکی‌مان توان خرید گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت و پرچم‌دار را ندارند یا ترجیح می‌دهند چنین مبالغ هنگفتی را صرف وسیله‌ی ارتباطی کوچک خود نکنند. بدین ترتیب فرصت کم‌نظیری دراختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است تا در جهت بهره‌گیری از ظرفیت موجود، با عرضه‌‌ی محصولاتی مقرون‌به‌صرفه، سهمی از بازار محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت به‌دست آورند.

طراحی

نخستین گام در جهت بخشیدن حس‌وحالی پرچم‌دارگونه به محصولات ارزان‌قیمت، پیاده‌سازی طراحی مشابه پرچم‌دار است؛ راهکاری که طراحان شیائومی به‌رسم چند سال اخیرشان، در سری ردمی نوت ۸ نیز پیاده‌ کرده‌اند. ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو برخلاف آنچه برچسب قیمتی پایه‌ی ۱۴۱ و ۲۱۴ دلاری‌شان (در بازار هند) القا می‌کند، بدنه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ دارند و بسیار خوش‌ساخت هستند؛ البته چینی‌ها برای پایین نگه‌داشتن قیمت تمام‌شده‌ی آن‌ها، به‌جای استفاده از فریم فلزی، قطعات دو گوشی را در دل فریمی پلاستیکی با پوششی براق جای داده‌‌اند که در نگاه نخست به‌خوبی حسی مشابه فلز را انتقال می‌دهد.

 

نمای جلویی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو به‌ترتیب نمایشگر‌هایی ۶.۳ و ۶.۵۳ اینچی با گوشه‌های گرد و حاشیه‌هایی نسبتا باریک را دربرمی‌گیرد؛ نمایشگرهایی با نسبت تصویر کشیده‌ی ۱۹.۵:۹ که در لبه‌ی بالایی خود، بریدگی کوچکی به‌فرم قطره را برای میزبانی از دوربین سلفی می‌بینند. برخلاف نسخه‌ی پرو، چینی‌ها لوگوی Redmi را نیز در لبه‌ی پایینی ردمی نوت ۸ جای داده‌اند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در نسخه‌ی آبی ردمی نوت ۸، به‌صورت کامل مشکی نیست و در کمال تعجب می‌توان رگه‌هایی از رنگ آبی را نیز در آن یافت؛ طرحی که از نظر نگارنده دستگاه را از فُرم مینیمالش خارج می‌کند.

با نگاهی به نمای پشتی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو، تفاوت بین دو گوشی بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. درحالی‌که ردمی نوت ۸ از پنل شیشه‌ای 2.5D با انحنایی بسیار ناچیز در لبه‌ها بهره می‌برد، طراحان شیائومی برای افزودن بر جذابیت بصری نسخه‌ی پرو، آن را به پوشش شیشه‌ای 3D مجهز کرده‌اند. بدین ترتیب ردمی نوت ۸ پرو به‌لطف خمیدگی دو طرف پنل پشتی، به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و تجربه‌ی لذت‌بخشی را نیز برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. تفاوت دیگر به نوع چینش و محل قرارگیری دوربین دو گوشی بازمی‌گردد.

 

در نسخه‌ی عادی ردمی نوت ۸، دوربین چهارگانه‌ی گوشی با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه قرار گرفته است و فلش LED نیز درکنار مجموعه‌ی دوربین دیده می‌شود. ردمی نوت ۸ پرو نیز از چینش عمودی تبعیت می‌کند، با این تفاوت که مجموعه‌ی دوربین در بخش میانی نیمه‌ی بالای گوشی قرار دارد و ماژول ماکروی آن به‌همراه فلش LED خارج از مجموعه‌ی دوربین جای گرفته‌اند. دوربین پشتی هر دو گوشی برآمدگی نسبتا قطوری دارند؛ بنابراین حین استفاده از دستگاه روی سطوح صاف، لق‌خوردن آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

 

گوشی شیائومی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو از حسگر اثر انگشت عادی در پنل پشتی خود بهره می‌برند. دسترسی به این حسگر در هر دو مدل به‌سادگی صورت می‌پذیرد و فرایند احراز هویت توسط آن‌ها نیز با سرعت بسیار زیادی انجام می‌شود. ردمی نوت ۸ در سه رنگ آبی، سفید و مشکی به‌فروش می‌رسد و ردمی نوت ۸ پرو نیز در رنگ‌های مشکی، قرمز، سفید و آبی دردسترس قرار دارد. رنگ آبی ردمی نوت ۸ حالتی گرادیانی دارد و از آبی تیره در لبه‌ی پایین به آبی روشن در لبه‌ی بالا تغییر می‌کند؛ اما رنگ سفید ردمی نوت ۸ پرو با فرمی صدفی در تقابل با تابش نور، هاله‌هایی از رنگ‌های مختلف را به‌نمایش می‌گذارد.

 

نمایشگر و اسپیکر

شیائومی هنوز برای گوشی‌های سری ردمی نوت به‌سراغ سازندگان پنل OLED نرفته است اما آیا پنل‌های IPS LCD استفاده شده در ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو جواب‌گوی کاربران مشکل‌‌پسند خواهد بود؟ ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو به ترتیب به پنل‌های ۶.۳ و ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل مجهز شده‌اند؛ هر دو نمایشگر نسبتی ۱۹.۵:۹ دارند و به ترتیب ۸۱.۷ و ۸۴.۹ درصد جلوی گوشی را پوشانده‌اند. خوشبختانه تصاویر در هر دو نمایشگر شارپ هستند و آیکون‌ها و موارد مشابه دندانه‌دار نمایش داده نمی‌شوند.

 

دوربین

شیائومی راهکار مشابهی را برای دوربین ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو در پیش گرفته است؛ دوربین استاندارد واید، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و حسگری برای تشخیص عمق. در حقیقت تنها تفاوت دوربین دو گوشی به حسگرهای متفاوت به‌کاررفته در دوربین استانداردشان بازمی‌گردد. دوربین اصلی ردمی نوت ۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی با لنز f/1.8 و دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و بزرگ‌تر ۱/۱.۷ اینچی با لنز f/1.9 قدرت می‌گیرد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: