صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 31
کد خبر: ۶۵۰۵۵

تلفات زلزله ترکیه به ۳۵ نفر افزایش یافت/ خطیب‌ زاده: آماده کمک به زلزله‌زدگان هستیم

وزیر بهداشت ترکیه از افزایش شمار تلفات زلزله دیروز شهر ازمیر به ۳۵ نفر خبر داد. در این میان سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران آماده ارائه هرگونه کمک احتمالی به زلزله‌زدگان شهر ازمیر ترکیه است.

به گزارش راهبرد معاصر «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه از افزایش شمار تلفات زلزله در غرب این کشور خبر داد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه شنبه به نقل از این وزیر نوشت که تعداد قربانیان زلزله در شهر «ازمیر» ترکیه به ۳۵ نفر نفر افزایش یافته است.

بیش از ۲۴ ساعت از وقوع زلزله مهیب ۶.۶ ریشتری ازمیر ترکیه می‌گذرد و بنا بر اعلام مقامات این کشور عملیات امداد و نجات برای یافتن افراد زنده و بیرون کشیدن اجساد ادامه دارد.

اداره بلایا و حوادث طبیعی ترکیه (آفاد) گفته است که نزدیک به هزار نفر در این زمین‌لرزه زخمی شده‌اند و بیش از ۴۰ تن از آن‌ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

سعید خطیب‌زاده در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از زلزله دلخراش در ترکیه، ما با دوستانمان در ترکیه در تماس نزدیک و آماده ارائه هرگونه کمک احتمالی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در «روز جهانی شهرها»، برای ازمیر آرزوی بهبود کامل داریم و با همه ساکنان آن از صمیم قلب ابراز همدردی می‌کنیم.

در نتیجه زلزله 6.6ریشتری که روز گذشته در منطقه صفری حصار ازمیر رخ داد تاکنون 25 نفر جان خود را از دست داده‌‌اند و 804 نفر نیز مجروح شده‌اند.

همچنین 100 نفر از زیر آوار نجات یافته‌اند.

 

فارس / تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: