صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 03
کد خبر: ۶۵۳۸۶

ادعای عجیب ستاره استقلالی

روزنامه الوطن قطر در گزارش امروز خود مدعی شده تیم های زیادی در لیگ ستارگان ، پس از درخشش علی کریمی با استقلال در لیگ قهرمانان خواهان جذب او بودند و در نهایت قطر اس سی این بازیکن را جذب کرد .

به گزارش راهبرد معاصر؛  علی کریمی در آخرین مصاحبه‌اش قبل از ترک ایران حرفهایی زد که جای بحث دارد.


علی کریمی بازیکن جدید تیم قطر اس سی که دیروز مراسم معارفه‌اش برگزار شد، در صحبتی که با خبرنگاران در فرودگاه امام(ره) داشت مدعی شد صحبتهایش با استقلال و سپاهان به رقم قرارداد کشیده نشد.

 

ادعایی که باورش سخت است چرا که طی چند هفته گذشته اخبار متعددی درباره ارقام پیشنهادی این دو باشگاه به کریمی منتشر شده بود و حتی مهدی عبدیان هم در یک استوری که به بهانه جدایی کریمی منتشر کرد، اعلام کرد که وسع این باشگاه قابل قیاس با بودجه باشگاه قطری نبوده است و بعید است این استوری بدون ارایه پیشنهاد مالی به کریمی منتشر شده باشد.

 

کریمی در مصاحبه‌اش یک ادعای عجیب دیگر هم مطرح کرد. اینکه پیش از مسابقات لیگ قهرمانان، قراردادش با استقلال به پایان رسیده بود اما به خاطر استقلال و هوادارانش، بدون قرارداد برای این تیم بازی کرده است!

 

معلوم نیست علی کریمی به چه دلیل چنین حرفی زده است چرا که طبق اطلاعات خبرنگار ما ، در دوران مدیریت امیرحسین فتحی در استقلال، در قراردادی که با بازیکنان بسته شد، آنها تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موظف به همراهی تیمشان بودند و پایان لیگ و جام حذفی به معنای پایان قرارداد آنها نبوده است در واقع قرارداد سفت و محکمی با بازیکنان بسته شده بود که ملزم بودند تا پایان لیگ قهرمانان آسیا در استقلال بمانند و اگر نمی‌ماندند، باشگاه استقلال می توانست از آنها شکایت کند و مشکلاتی برای آنها پیش بیاورد. هم کریمی و هم چشمی مجبور بودند برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند در حالیکه در پرسپولیس، بازیکنان چنین قراردادی نداشتند و به همین دلیل ترابی و علیپور توانستند به راحتی از پرسپولیس جدا شوند.

 

از طرف دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا آنقدرها هم بی نظم و ترتیب نیست که به بازیکنی که با باشگاهش قرارداد ندارد، مجوز بازی دهد. به نظر می‌رسد کریمی همین که متوجه شد اگر همراه با استقلال به قطر نرود، ممکن است با شکایت استقلال مواجه شود و به همین دلیل طبق قراردادش باید در لیگ قهرمانان هم تیمش را همراهی می‌کرد. یک نکته مهم هم که نباید فراموش شود این است که کریمی خیلی خوب از ماجراهای شجاع خلیل‌زاده عبرت گرفت و به آرامی از استقلال جدا شد و سعی کرد با هواداران استقلال به صورت منطقی صحبت کند و بگوید که روزی به استقلال بازمی گردد. او حتی مثل شجاع، لوگوی پیراهن قطر اس سی را نبوسید./ پارس فوتبال

نظر شما