صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 07
کد خبر: ۶۵۹۲۵

پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 18 آبان 99

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 18 آبان 99 روی بیاورند.
 
راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. اما انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن در انتخابات تاثیر بسزایی بر بازار ایران داشت و قیمت سکه و طلا به سرعت در حال کاهش است. پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 18 آبان 99 پرداختند که در ادامه میخوانید.
 
 
 

پیش بینی قیمت طلا یکشنبه 18 آبان

قیمت دلار در صرافی ملی نسبت به روز گذشته  1850 تومان کاهش یافت و به 24 هزار و 500 تومان رسید. با ریزش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز در بازارهای داخلی واکنش نشان دادند.

 

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران سه مولفه در کاهش قیمت طلا نقش دارد؛ نخستین مولفه کاهش حدود دو هزار تومانی قیمت دلار است. دومین مولفه این است که متقاضیان خرید طلا و سکه از بازار عقب‌نشینی کردند و فعلا خرید و فروش در بازار طلا راکد است. سومین مولفه که این روزها نقش مهمی در واکنش قیمت‌ها داشته انتخابات آمریکاست.

 

به گفته ابراهیم محمدولی پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته با نوسان‌های جزئی همراه باشد. با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند کاهش قیمت کمی کند خواهد بود.

 

چرا قیمت انس جهانی بالا رفت؟

با توجه به نزدیک‌تر شدن به نتیجه نهایی انتخابات، این نخستین بار است که یک مقام رسمی از کاهش شتاب قیمت طلا و سکه خبر می‌دهد؛ چرا که انس جهانی در بازارهای بین‌المللی نیز نسبت به روز پنج‌شنبه 32 دلار افزایش را نشان می‌دهد.

 

 

یعنی در دو روز گذشته قیمت انس جهانی طلا یک هزار و 918 دلار بوده این در حالی است که امروز انس جهانی در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و 950 دلار در حال معامله است.

 

البته در این رابطه اقتصادنیوز هم نوشت: «برای سرمایه‌گذاران انتخاب بایدن به معنای محرک‌های مالی بیشتر کووید 19 و سیاست‌های زیرساختی پرهزینه است، که به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه خرید طلا برای فرار از آن منجر می‌شود. تحلیل‌گران پیش‌بینی‌ می‌کنند که اگر در طول 2 روز تعطیلی بازار‌ها، نتایج نهایی انتخابات به نفع بایدن رقم خورد، قیمت آن در آغاز هفته کمی افزایش می‌یابد و به سقف قبلی 2000 دلار نزدیک شود.»

 

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

رئیس اتحادیه طلا با اشاره به قیمت طلا و انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار روز پنج‌شنبه با قیمت یک میلیون و 217 هزار تومان معامله شد این در حالی است که امروز با 75 هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 142 هزار تومان رسید.

 

سکه طرح جدید اما بیشترین کاهش قیمت (یک میلیون و 200 هزار تومان) را نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه داشت. این سکه روز پنج‌شنبه با قیمت 13 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد اما امروز سکه طرح جدید با قیمت 12 میلیون تومان فروخته شد.

 

 

نیم سکه و ربع سکه هر یک با کاهش 400 هزار تومانی به ترتیب با قیمت شش میلیون و 800 هزار تومان و چهار میلیون و 700 هزار تومان داد و ستد شدند. سکه گرمی هم با 100 هزار تومان کاهش به قیمت دو میلیون و 700 هزار تومان رسید.

 

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در واکنش به رشد قیمت دلار از ادامه روند افزایشی روز گذشته بازماند اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه ماه گذشته قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمتها روز پنج شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار ۲.۴ درصد صعود کرد و رشد هفتگی را به ۳.۲ درصد رساند.

 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 

 

دلار در برابر ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

 

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌ان‌جی مارکتس، در یک هفته گذشته عامل تاثیرگذار بر طلا از بسته محرک مالی آمریکا به دلار تغییر پیدا کرده است. زمانی که گرد و خاک انتخابات بخوابد، معاملات طلا دوباره تحت تاثیر سیاست مالی قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات به پیروزی در انتخابات نزدیک شده اما شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی ادامه دارد.

 

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات آمریکا یک رئیس‌جمهور دموکرات و یک سنای جمهوری‌خواه است و وضعیت فعلی سیاست در این کشور را حفظ می‌کند و به بازارها اجازه می‌دهد به موضوع واقعی سال ۲۰۲۰ که تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی است، متمرکز شوند. اما چشم‌انداز تقسیم شدن کنگره میان اعضای دو حزب و به اکثریت نرسیدن یکی از این دو گروه احتمال تصویب فوری بسته کمک مالی را ضعیف کرده و توجهات را معطوف به بانک مرکزی می‌کند که ممکن است برای پر کردن این شکاف اقدام کند.

 

نرخ‌های بهره نزدیک به صفر در بحبوحه تزریق کم‌سابقه نقدینگی به منظور تعدیل پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، به رشد بیش از ۲۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

 

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۹۲ دلار و ۴۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.

 

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 17 آبان ساعت 19، با 1،853 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 24،502 تومان‌ معامله شد.

 

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

 

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 24 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. قیمت خرید دلار امروز در صرافی‌ها اعلام نشده است.

 

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه 17 آبان ساعت 19، با 1،997 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 28،902 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

 

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 28 هزار و 900 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها اعلام نشده است.

 

 

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 498 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 171 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

 

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 140 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

 

نیم‌سکه، 6 میلیون و 750 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون و 690 هزار تومان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: