صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 09
کد خبر: ۶۶۱۶۳

رحمانی فضلی: آغاز غربالگری عمومی با محوریت محلات از فردا

وزیر کشور گفت: غربالگری عمومی و افزایش میزان تست با مبنای محلات توسط دستگاه های مختلف انجام می شود که فردا اولین استان کرمانشاه خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان دومین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: امروز دومین جلسه قرارگاه عملیاتی برگزار شد. ما از جلسه اول تا این جلسه یک جلسه هم با استانداران و روسای علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم و همه تجربیات این ۹ ماه را با نگاه آسیب شناسی بررسی کردیم و پیشنهاداتی ارائه شد که در قرارگاه عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین یک جلسه مشارکت‌های مردمی را در قالب شورای اجتماعی داشتیم تا بتوانیم مشارکت مردمی را در این موضوع افزایش دهیم. تمام مصوبات ۴۲ جلسه ستاد که بیش از ۳۰۰ مصوبه بود را مجدداً بازنگری کردیم که مربوط به ۳۷ دستگاه اجرایی بوده است. از دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خواستیم تا گزارش خود را به قرارگاه بدهند و دلایل عدم اجرای مصوبات را باید با ذکر دلایل به ما گزارش کنند.

وزیر کشور گفت: بنای قرارگاه این است که از ظرفیت‌های مردم، همه جغرافیا و ساختار اداری کشور استفاده کنیم. بر همین اساس همه استان‌ها، شهرها و شهرستان‌های کشور باید چنین جلساتی در ستاد‌های استانی خود داشته باشند و اجرا به صورت دقیق پیگیری کنند  و گزارشات خود را روزانه به قرارگاه دهند همچنین مقرر شد کمیته های ستاد نیز گزارشات خود را هفتگی به قرارگاه ارایه دهند.

رحمانی فضلی گفت: یکی از مسائلی که در این دو هفته به همت وزارت بهداشت، روسای علوم پزشکی و بسیج تصمیم‌گیری شد غربالگری عمومی و افزایش میزان تست با مبنای محلات توسط دستگاه های مختلف است که فردا در اولین استان یعنی کرمانشاه خواهد بود. ما مبنا را در این طرح محلات گرفته‌ایم و بنا بر این است محلات تقسیم بندی شود و دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت و همکاری دارند، بسیج، شهرداری‌ها، بهداشت، هلال احمر و مردم محل خواهند بود که امکانات در اختیار قرار گرفته است. دو هدف این طرح کاهش میزان مبتلایان و رجوع به بیمارستان ها ‌خواهد بود.

وی اضافه کرد: این امر مستلزم غربالگری عمومی است و با همکاری خوب مردم یقیناً موضوع را در زمانبندی مناسبی که وزارت بهداشت داده است انجام دهیم. 

رئیس قرارگاه عملیاتی گفت: ساعت کار از بعد از ظهر ساعت ۱۸ غیر از مشاغل سطح یک تعطیل می شود. ما طرح محدودیت رفت و آمد در ساعت آخر. شب را به ستاد داده ایم و هر تصمیمی بگیرد انجام می شود.

 

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: