صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 10
کد خبر: ۶۶۲۵۱

آخرین اخبار اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات

آخرین اخبار اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات 2020 امریکا و ادعای جدید ترامپ درباره تخلف جدید در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را در زیر بخوانید

به گزارش راهبردمعاصر؛ ترامپ ادعای جدیدی درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح کرد و شب گذشته با انتشار توئیتی فرضیه جدیدی درباره شمارش آرا و تقلب در شمارش به اختلافات داخلی امریکا دامن زد. ترامپ در توئیتی نوشت: ‏مشخص شدن حدود آرا حتی بیشتر از حد انتظار است. تعداد بسیار زیادی از آرا تحت تأثیر قرار می گیرند. گوش به زنگ باشید.

 

ترامپ پیشتر هم ادعاهایی را درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح کرده بود. او بعد از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات در توییتی ادعا کرد که ۷۱ میلیون رای به دست آورده و در انتخابات برنده شده است اما به ناظران ستاد وی اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رای داده نشد.

 

وی در پیامی توئیتری که با حروف بزرگ انگلیسی نوشت، اعلام کرد: ناظران اجازه نداشتند که وارد اتاق‌های رای شوند. من برنده انتخابات شده و ۷۱ میلیون رای قانونی به دست آوردم.

 

وی افزود: چیزهای بدی اتفاق افتاد که به ناظران ما اجازه داده نشد، آنها را ببینند. میلیون‌های برگه رای پستی برای کسانی فرستاده شد که اصلا درخواستی برای این برگه‌ها نداشتند.

 

 

شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله به این توئیت برچست زد و نوشت: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی مورد مناقشه است.

 

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

 

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

 

 

ترامپ در پیامی دیگر نوشت:چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد [آراء] به جا می‌گذارند و تا این حد قدرت مخرب دارند؟

 

از سوی دیگر، «جو بایدن» نیز در پیامی توییتری نوشت: تا زمانی که آرای همه شمرده نشده باشد از پای نخواهیم نشست. ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات ها همچنین اعلام کرد: نتایج نشان از «مسیر شفاف پیروزی» دارد. مدیر کمپین بایدن نیز گفت: انتظار ما این است که شمارش آرا در پنسیلوانیا تا اواخر 5 شنبه طول بکشد.

 

همزمان تام ولف فرماندار پنسیلوانیا نیز اظهار داشت: نتیجه آرای ایالت امروز چهارشنبه به وقت آمریکا معلوم نمی‌شود.

 

گزارش‌های از جنوب ایالات متحده حاکی از آن است که در جنوب فلوریدا و منطقه آتلانتا در جورجیا سرویس پستی کوتاهی کرده است و بسیاری از رای‌های پستی در موعد مقرر به شعب اخذ رای نرسیده‌اند. هر دوی این مناطق از پایگاه‌های رای بسیار جدی جو بایدن هستند و حالا با این خبر که البته هنوز توسط رسانه‌های جریان اصلی مخابره نشده است، می‌توان پیروزی بزرگ ترامپ در فلوریدا و پیروزی احتمالی او در جورجیا را زیر سوال برد! 

 

نتایج منتشر شده از انتخابات نشان می دهد که بایدن مسیر هموارتری برای پیروزی دارد.

 

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا (جمهوری خواهان) طی یک نشست خبری گفته است که منتظر شمارش کامل آرا خواهد ماند. وی افزود: همگرایی و نزدیکی نتایج مانند انتخابات سال 2000 است.من نگران پیشنهاد رئیس جمهور برای رفتن به دیوان عالی نیستم.تا شمارش آخرین رای درباره انتخابات هیچ تصمیم گیری نخواهد شد.

 

میزان آرای شمارش نشده در 7 ایالت باقی مانده و مهم نیز بدین شرح است:

 

 ویسکانسین:۱۷۱ هزار رای  یعنی پنج درصد آرا؛
 جورجیا:۳۰۱ هزار رای یعنی شش‌درصد آرا؛
 میشیگان: ۳۲۵ هزار رای یعنی شش‌درصد آرا؛
 کارولینای شنالی: ۳۴۸ هزار رای یعنی شش‌درصد؛
نوادا: ۵۸۹هزار رای یعنی ۳۳ درصد آرا؛
 پنسیلوانیا؛ سه میلیون و ۱۲۱هزار رای یعنی ۳۶ درصد آرا
آلاسکا: ۷۱۰ هزار رای یعنی ۵۵ درصد آرا

 

 

جوبایدن اولین نامزد ریاست جمهوری تاریخ آمریکا است که بیشترین تعداد آرای کسب شده را به خود اختصاص داده است.تعداد آرای وی تاکنون 69 میلیون و 759 هزار و 833 رای بوده که از 69 میلیون و 498 هزار و 516 رای اوباما در 2008 نیز بیشتر است.آرای بایدن در حال حاضر 3.9 میلیون بیشتر از آرای کلینتون در 2016 است.ترامپ تنها 67 میلیون و 160 هزار و 663 رای به خود اختصاص داده است که از میزان آرای اخذ شده وی در 2016 بیشتر است.

 

همزمان روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت: جوبایدن انتخابات در ویسکانسن را برد. کمیسیون انتخابات به ان بی سی نیوز گفت تمام آرا شمارش شده و بایدن با اختلاف 20697 رای انتخابات در ایالت را برده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: