صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 10
کد خبر: ۶۶۲۹۷

وضعیت امروز بازار بورس 20 آبان

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۳هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۱۱هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 9میلیارد و 3میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 39میلیارد تومان در 864هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 3هزار و 226واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 211هزار و 938واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی جم و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و ملی صنایع مس ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 843واحد، کل (هم‌وزن) 1202واحد، قیمت (هم‌وزن) 787واحد، آزاد شناور 3969واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 910 و 12181واحد افت کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 315میلیون ورقه به‌ارزش 4 هزار و 212میلیارد تومان در 435هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 31واحد رشد کرد و در ارتفاع 15هزار و 515واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: