صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 12
کد خبر: ۶۶۵۲۹
امیررضا واعظ آشتیانی، معاون اسبق وزارت صمت در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

ترخیص کالاهای اساسی و ضرورت ورود نهادهای امنیتی به مساله

آشتیانی: ورود دستگاه های امنیتی به این دلیل حائز اهمیت است که این نهادها نسبت به شناسایی افراد و مسئولینی که عامل مهم در عدم ترخیص کالا به شمار می روند از دقت و جزئی نگری بیشتری برخوردارند. قطعا دستگاه های نظارتی و امنیتی زودتر از این باید با افرادی که به ضرر منافع ملی کار می کنند برخورد می کردند و ترمز آنها را می کشیدند.

 

امیر رضا واعظ آشتیانی معاون اسبق وزارت صمت و تحلیلگر مسائل اقتصاد و صنعت در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص ورود نهادهای امنیتی به مساله ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه گفت‌: وقتی بحث تامین و ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه مطرح می شود معتقد هستم همه ی سازمان ها و نهادها باید برای پاسخگویی به نیاز مردم بهتر ظاهر شوند. اما روند تاخیر در ترخیص کالاهای اساسی نشان می دهد متاسفانه دستگاه‌های نظارتی ضعیف عمل کردند، در حالی که انتظار می رفت به مراتب زودتر وارد عمل شوند و به چنین مساله مهمی ورود کنند.

 

وی در این باره افزود: ورود دستگاه های امنیتی به این دلیل مهم بود چرا که  نهادهای امنیتی نسبت به شناسایی افراد و مسئولینی که عامل مهم در عدم ترخیص کالا به شمار می روند باید با دقت و جزئی نگری بیشتری ورود کنند.  قطعا دستگاه های نظارتی و امنیتی زودتر از این باید با افرادی که به ضرر منافع ملی کار می کنند برخورد می کردند و  ترمز آنها را می کشیدند.

 

امیر رضا واعظ آشتیانی معاون اسبق وزیر صمت در این باره گفت: امیدوارم مسوولین نهادهای نظارتی و امنیتی این افراد را شناسایی کرده باشند تا اتفاق خوبی به نفع مردم و تامین کالاهای اساسی و معیشتی آنها رقم بخورد. در وضعیت حساس کنونی نهادهای نظارتی و امنیتی کشور  باید حضور جدی در مسائلی از این نوع داشته باشند تا مانع تاثیر گذاری های منفی عوامل سوء استفاده گر و رانت خوار و فرصت طلب شوند.

 

وی در این زمینه تصریح کرد: افرادی که  در جهت تطمیع مقاصد شوم و منفعت طلبانه خود باند و تشکیلات درست می کنند. قطعا این دسته از افراد در مسیری  قرار گرفته اند تا با ایجاد کمبود اقلام مورد نیاز مردم، کشور را به چالش بکشند. اینجاست که رسالت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کشور بسیار سنگین است و حتما باید با این دسته از مفسدان اقتصادی برخورد جدی به عمل بيايد .

 

معاون اسبق وزیر صمت با اشاره به اهمیت برخورد با عوامل خود تحریمی داخلی تصریح نمود: امروز خود تحریمی به واسطه افراد ناکارآمد و نفوذی مشکلات اقتصادی متعددی برای کشور ایجاد کرده است. این موضوع حتما باید مرتفع شود، کشور ما بسیار غنی و ثروتمند است اگر باز هم امریکا ما را برای سال های آتی هم تحریم کند باید از درون خود را قبول کنیم و با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فعل خواستن را صرف کنیم تا ایرانی مستقل و آباد داشته باشیم.

 

واعظ آشتیانی در این زمینه توضیح داد: ایرانی که ضمن مراوده با دنیا، خودکفا و مستقل باشد چرا که خودکفایی و استقلال نافی ارتباط با دنیا نیست. اگر اینگونه فکر کنیم که ارتباط با دنیا جای خود را دارد ولی در داخل باید خود را قوی کنیم، به افرادی که توانایی و ظرفیت ما را در حدآبگوشت بزباش پایین می آورند اجازه تعیین سرنوشت و تصمیم گیری برای ملت ایران ندهیم، قطعا می توانیم بیش از گذشته در مسیر و شرایطی قرار بگیریم که به خودکفایی لازم در عرصه‌های مختلف برسیم و با قدرت و قوت بیشتری در عرصه های اقتصادی بین الملل حاضر شویم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: