صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۵
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 13
کد خبر: ۶۶۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش عراقچی درباره شایعات توافق آتش بس قره باغ

معاون سیاسی وزارت امورخارجه شایعات درخصوص توافق آتش بس قره‌باغ گفت: هیچ تغییری در مسیر‌های ترانزیتی ایران به سمت ارمنستان یا آذربایجان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید عباس عراقچی درباره شایعات بی‌اساس در خصوص توافق آتش بس قره باغ گفت:متاسفانه اطلاعات غلط و گمراه کننده همراه با نقشه‌های جعلی در فضای مجازی در حال انتشار است و ادعا‌هایی همچون قطع مرز ایران با ارمنستان، ایجاد کریدور در داخل خاک ارمنستان یا حتی داخل خاک ایران، تغییر ژئوپلتیک منطقه و... مطرح شده است که از اساس واقعیت ندارد و با اغراض خاص سیاسی و تبلیغاتی صورت می‌گیرد.

 

عراقچی با اشاره به نقشه اصلی توافق گفت: چنانچه در این نقشه مشاهده می‌شود، بحث ایجاد یک نوار جغرافیایی در حاشیه مرز ایران با ارمنستان که زیاد مطرح شده است کاملا بیمبنا است.

 

فرستاده ویژه رییس جمهور برای ارائه طرح صلح ایران گفت: آنچه در توافق آتش بس قره باغ آمده ایجاد یک کریدور جاده ای، یا بهتر است گفته شود یک مسیر ترانزیتی، داخل خاک ارمنستان از نخجوان به سمت خاک اصلی آذربایجان است که امنیت آن توسط روسیه تضمین خواهد شد و مسیر دقیق آن نیز هنوز مشخص نیست.

 

عراقچی گفت: این ایده جدیدی نیست و طرح آن سابقه طولانی دارد، و اگر هم عملی شود، که با هزار، اما و اگر همراه است، هیچ تغییری در مسیر‌های ترانزیتی ایران به سمت ارمنستان یا آذربایجان ایجاد نخواهد کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: با این حال رایزنی‌های ما با همه طرف‌ها ادامه دارد. عصر چهارشنبه گفتگوی طولانی با سفیر روسیه در تهران در همین خصوص داشتم.

 

ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
خیلی دوست داری اون کریدور با هزاران اما و اگر همراه شود ولی چنین نخواهد شد.
همانطور که می گفتید راه حل مناقشه قاراباغ جنگ نیست ولی ادامه جنگ حتی بعد از آزادسازی خرمشهر را فرماندهی مدبرانه می نامید.
چقدر دوست دارید مدام بازنده باشید.
مصاحبه با کارشناسان ارمنی انجام شده بود و آنها متفق القول می گفتند ایران بخاطر سی چهل میلیون آذربایجانی داخل خاک خودش، دوست داره این مناقشه همینطور ادامه پیدا کنه.