صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 14
کد خبر: ۶۶۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 25 آبان 99

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 25 آبان 99 روی بیاورند.
راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا یکشنبه 25 آبان 99 پرداختند که در ادامه میخوانید.
 
 

پیش بینی قیمت طلا یکشنبه 25 آبان

قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته حدود 200 تومان افت کرد و امروز به کانال 26 هزار و 970 تومان رسید. همچنین قیمت انس جهانی طلا هم نسبت به آخرین معاملات در بازارهای بین‌المللی 20 دلار کاهش یافت.

 

همین دو مسئله باعث شد قیمت طلا در بازارهای داخلی 22 هزار تومان افت داشته باشد. سکه طرح جدید هم در نخستین معاملات هفته 630 هزار تومان ارزان شد.

 

 

حالا سوای افت قیمت دلار و کاهش انس جهانی چه عامل دیگری باعث شده قیمت طلا در بازار داخل ارزان شود؟ به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، این روزها به دلیل نوسان قیمت طلا و ارز تقاضایی برای خرید طلاهای آب شده و سکه وجود ندارد. همین افت تقاضا مهم‌ترین دلیلی است که بازار طلا و ارز را وادار کرده روند تثبیتی داشته باشد. عدم خرید طلا توسط مردم باعث شده که قیمت طلا ارزان شود.

 

ابراهیم محمدولی معتقد است: چنانچه تا پایان هفته حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است.

 

 

همچنین روز گذشته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم اعلام کرد «در هفته پیش‌رو افت قیمت طلا ادامه‌ دارد. با کاهش چشم‌گیر انس جهانی طلا قیمت طلا در بازارهای داخلی بیشتر از شرایط فعلی ارزان می‌شود.»

 

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با 22 هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

 

سکه طرح جدید نیز با کاهش 600 هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت 12 میلیون و 500 هزار تومان فروخته شد این در حالی که روز پنج‌شنبه این سکه با قیمت 13 میلیون و 50 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفته بود.

 

نیم سکه با کاهش 250 هزار تومانی با قیمت هفت میلیون تومان داد و ستد شد. ربع سکه نیز با کاهش 150 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

 

 

قیمت سکه گرمی بدون تغییر با قیمت دو میلیون و 650 هزار تومان معامله شده است.

 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا نظارت بانک مرکزی در بازار ارز تقویت خواهد شد. مسلما آنچه فعالان بازار طلا می‌گویند چنانچه قیمت دلار در سراشیبی قرار بگیرد قیمت طلا و سکه ارزان خواهد شد.

 

آیا کاهش قیمت طلا تداوم دارد؟

در پنج روز اخیر قیمت انس جهانی حدود 80 دلار کاهش یافت. این تغییر چشم‌گیر قیمت انس جهانی طلا نشات گرفته از اعلام خبر «ساخت واکسن کرونا در آمریکا» است. به طوری که روز چهارشنبه انس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و 874 دلار فروخته شد. حال با توجه به کاهش قیمت دلار و انس جهانی طلا در سه روز گذشته آیا کاهش قیمت طلا تداوم دارد؟

 

 

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در هفته پیش‌رو افت قیمت طلا ادامه‌ دارد. البته تنها در شرایطی قیمت طلا افزایش خواهد یافت که قیمت انس جهانی در بازارهای بین‌المللی و همچنین قیمت دلار در بازار داخلی افزایش یابد. در غیر اینصورت پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت طلا حکایت دارد.


مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند

روز چهارشنبه فعالان بازار از کاهش تقاضا در بازار طلا خبر دادند و در این رابطه هم نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران هم گفته بود: «مردم برای خرید طلا و سکه دست نگه داشته‌اند و خریدی نمی‌کنند.» این گفته‌ها نشان می‌دهد که مردم برای ورود به بازار طلا همچنان ترس دارند و منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند.

 

 

نادر بذرافشان در توصیه‌ای به مردم اظهار می‌کند: فعلا بازار طلا ثبات قیمت پیدا کرده است؛ اما با کاهش چشم‌گیر انس جهانی طلا قیمت طلا در بازارهای داخلی باید بیشتر از شرایط فعلی ارزان شود.

 

روز دوشنبه تولید انبوه واکسن کرونا در حالی خبرساز شد که این خبر به مرور زمان کاهش چشم‌گیر قیمت انس جهانی طلا را به همراه داشت. حال باید دید که با ورود واکسن کرونا باز هم قیمت طلا در بازار ایران ارزان می‌شود؟

 

 

اولین قیمت طلا در امروز 24 آبان 99

اولین قیمت طلا در بازار روز شنبه 24 آبان 99 توسط اتحادیه طلا یک میلیون و 228 هزار تومان در هر گرم اعلام شده است. این درحالیست که آخرین نرخ روز پنجشنبه 22 آبان ماه یک میلیون و 213 هزار تومان اعلام شده بود.

 

این روند رشد محدود در قیمت سکه نیز قابل مشاهده است. هر سکه تمام طرح جدید مجددا به کانال 13 میلیون تومان بازگشته است. روز پنجشنبه هر سکه تمام جدید 12 میلیون و 922 هزار تومان اعلام شده بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
امیدوارم طلا بیاد به مثقالی ۵۰۰ هزار تومان