صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۲۶
  • سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 30 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 14
کد خبر: ۶۶۷۹۶

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 24 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 24 آبان 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 24 آبان 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار شنبه 24 آبان

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۳۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۳۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۶۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

 

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان، یورو ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۵۲۰ تومان اعلام شده است.

 

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۰۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

 

قیمت فروش یورو نیز با ثبات نسبت به دیروز معادل ۳۱ هزار و ۷۷۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۰ هزار و ۷۷۰ تومان اعلام شده است.

 

افزایش احتمال قیمت طلا

درست زمانی که فکر می‌کنید بازار طلا نمی‌تواند جذابیت جدیدی داشته باشد، اتفاقی می‌افتد که هنوز قابلیت متعجب کردن بازار و سرمایه‌گذاران را دارد. آخرین روز هفته گذشته بود که بازار طلا با بهترین سود هفتگی خود از ماه جولای معاملات را به پایان می‌برد؛ بازار با این ایده که دولت جو بایدن می‌تواند از طریق کنگره برای حمایت از اقتصاد احاطه شده ایالات متحده بسته دوم محرک مالی را به تصویب برساند، به آرامش رسیده و روند صعودی در پیش گرفته بود.

 

 

خبر پیروزی بایدن در انتخابات ایالات متحده و به تبع آن گشایش سیاسی با کشورهای جهان در حالی بر روی وبسایت‌های خبری می‌رفت که همزمان بیشتر کشورهای جهان با شیوع موج جدید کووید – 19 بیشتر درگیر می‌شدند؛ افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در حالی شدت یافته که دولت‌ها محدودیت‌های جدید را مدنظر قرار داده‌اند. در حالی که شمار ابتلا و قربانیان روز به روز افزایش می‌یافت، روز دوشنبه انتشار خبری خوش بازارها را تکان داد.

 

انتشار خبر تولید واکسن احتمالی کرونا (با موفقیت بیش از 90 درصدی) از سوی دو شرکت دارویی فایزر و بایون‌تک بلافاصله بر بازارها تاثیر مثبت بر جای گذاشت. بازارهای سهام بالاترین سطوح هفته را درنوردیدند و طلا تنها در طول یک روز معاملاتی 100 دلار سقوط قیمت داشت و رکورد بدترین فروش یک روزه بازار طلا در طول هفت سال گذشته به این شکل رقم خورد.

 

در حالی که نادیده گرفتن ریزش 100 دلاری یک روزه طلا دشوار است، اما این نزول بازارها را از جنبه دیگری هم می‌توان مدنظر قرار داد که سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند: اگرچه این ریزش در طول یک روز را نمی‌توان نادیده گرفت اما نکته مهم آن است که سطح حمایتی 1850 دلار همچنان حفظ شده است. به عبارت دیگر، در بدترین روز طلا در طول هفت سال گذشته، کف قیمتی نسبت به کف قیمتی ماه جولای بالاتر بود.

 

 

برخی از تحلیل‌گران درباره سقوط 100 دلاری یک روزه عنوان کردند بدترین خبری که می‌توانست بازار طلا را در شرایط کنونی متحول کند، تولید احتمالی واکسن کروناست و در چنین شرایطی بدون تردید نمی‌توان سقفی بیشتر از 2000 دلار در هر اونس برای روند صعودی فلز زرد در نظر گرفت.

 

در عین حال بسیاری از تحلیل‌گران اذعان کرده‌اند که اگرچه تولید واکسن امید به آینده را افزایش می‌دهد اما همچنان واقعیت کنونی پیش روی چشمان ماست و آن چیزی نیست به غیر از افزایش چشمگیر موارد ابتلا و قربانیان که به ویژه در ایالات متحده از سوی متخصصان پزشکی عنوان شده که ممکن است ماه‌ها تا استفاده از واکسن کرونا ادامه داشته باشد. در حالی که شرایط نگهداری از واکسن هم از سوی بسیاری از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها وجود ندارد چرا که به دمای منفی 70 درجه سانتیگراد یا منفی 94 درجه فارنهایت نیاز دارد.

 

گذشته از مسائل لجستیکی، تحلیل‌گران همچنین متذکر شده‌اند که تنها با توزیع واکسن نمی‌توان میزان تخریبی که شیوع بیماری در اقتصاد بر جای گذاشته را محو کرد؛ از بهار گذشته تا به امروز بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در سراسر جهان، تریلیون‌ها دلار برای پشتیبانی از اقتصاد جهانی به بازارهای مالی تزریق کرده‌اند. میزان نقدینگی که به بازارها تزریق شده نمی‌تواند تنها با تولید واکسن جمع آوری شود و بر همین اساس هم می‌توان ادعا کرد که نرخ بهره حتی با وجود تولید واکسن تا ماه‌های آینده همچنان در پایین‌ترین سطح ممکن باقی خواهد ماند.

 

در چنین شرایطی می‌توان اذعان کرد که همه راه‌ها در حال حاضر به طلا منتهی می‌شود؛ به گفته رونالد پیتر استوفرل یکی از تحلیل‌گران بازار فلزات گرانبها «تولید واکسن کرونا در شرایط فعلی مهمترین عامل تورم زا خواهد بود، چنین شرایطی محیط مناسب را برای رشد بازار فلزات گرانبها فراهم خواهد آورد.»

 

 

بنابراین می‌توان ادعا کرد که با طرح موضوع شیوع کرونا و حتی تولید واکسن آن همچنان سوالات زیادی مطرح می‌شود و تا زمانی که به این سوالات پاسخ داده نشود، مساله بهبود اقتصادی همچنان زیر سوال خواهد بود.

 

کاهش نرخ رسمی ۲۲ ارز

هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه ۲۴ آبان ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس با کاهش ۷۵ ریالی به قیمت ۵۵ هزار و ۳۹۹ ریال و هر یورو نیز با ۲۵۴ ریال افزایش، ۴۹ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شد.

 

 

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۳۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۸۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۲ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۳۶۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۵۱۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۱۳۲ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۷۳ ریال قیمت خورد.

 

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۷۴۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۰۹ ریال، لیر ترکیه ۵هزار و ۴۸۱ ریال، روبل روسیه ۵۴۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار ۵۳۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۶۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۲۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۷۴ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۵۱ ریال تعیین شد.

 

 

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۴۷۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸۶۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۵۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۹ هزار و ۲۲۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۸۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۸۹۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۶۲ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۶۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۳۷۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۱۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۱۷۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: