صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۹
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 16
کد خبر: ۶۷۱۰۴

رحمانی فضلی: موفقیت طرح جدید محدودیت‌ها در گرو همکاری مردم است

عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا به طرح جدید محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: این طرح تنها با همکاری مردم و کار رسانه‌ای برای تغییر در شیوه زندگی مردم در دوران کرونا میسر خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر کشور دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح طرح جدید محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی پرداخت.

رحمانی فضلی در آغاز با بیان اینکه پس از ۸ ماه اقدام‌های مختلف و فراز و فرودها درباره کرونا، بنا بر تشکیل یک مرکزیتی شد تا امور هماهنگی و نظارت بر حُسن اجرا در سراسر کشور را بر عهده داشته باشد، گفت: در این مرحله و در موج سوم و طوفانی که در ایران و سایر دنیا رخ داده است، لازم بود که حتما این مرکز ایجاد شود که رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و مجموعه دولت قرارگاه عملیاتی سیتاد مبارزه با کرونا را در وزارت کشور تعبیه کردند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است در شرایط کنونی طرح جامعی را آماده کنیم تا براساس آن ضعف‌ها و نقص‌های تصمیم‌های قبل را پوشش دهیم، افزود: باید در زمینه مقابله با کرونا به صورت هوشمند، پویا و موثر عمل کنیم و در این مساله مبنا را شهرستان‌ها و شهرها گذاشته‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مدیریت و کنترل ویروس کرونا هدف اصلی طرح محدودیت‌ها است، گفت: کاهش تعداد بیماران و ورودی‌های بیمارستانی ضامن دستیابی به هدف این طرح است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با تاکید براینکه رسانه‌ها باید نقش بسیار مهمی را در این مقطع مانند مقاطع قبل باید ایفا کنند، افزود: یکی از رکن‌های اساسی نوع تبلیغات، نوع آموزش و نوع اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه مردم به عنوان اصلی‌ترین پایه در این موضوع هستند، گفت: همه این کارها برای مردم است و همه اینها با کمک مردم محقق می‌شود، اگر کمک مردم نباشد ما نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ کس راضی به ایجاد ممنوعیت نیست، افزود: اصل بر برقراری ممنوعیت نیست اما وقتی با اقلیتی مواجه می‌شویم که وظایف و مسئولیت‌های شان را انجام نمی‌دهند مجبور می‌شویم محدودیت ایجاد کنیم.

ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: