صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 17
کد خبر: ۶۷۱۵۵

افشاگری شبکه صهیونیستی درباره دیدار فرماندهان نظامی این رژیم با معارضان سوری

یک شبکه صهیونیستی از دیدار رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین ستاد مشترک این رژیم در سال 2013 با معارضان سوری خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی فاش کرد، «تمیر هایمان» رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش این رژیم در سال ۲۰۱۳ با معارضان سوری دیدار کرده‌اند.

 

این شبکه صهیونیستی ضمن اعلام اینکه خبر مذکور برای اولین بار منتشر می‎شود، افزود، هفت سال پیش و در اوج جنگ داخلی سوریه، هایمان از نوار مرزی میان فلسطین اشغالی و سوریه گذشت و با معارضان سوری دیدار کرد.

 

بر اساس این گزارش، تمیر هایمان در آن زمان فرمانده تیپ ۳۶ «جبهه شمالی» و مسؤول منطقه مرزی در جولان بوده است.

 

در ادامه گزارش مذکور آمده، وضعیت ابتدا در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه آرام بود اما پس از دیده شدن اقداماتی مانند «سرقت مین و آتش‌سوزی و غیره»، طرف اسرائیلی دچار آشفتگی شد و به همین دلیل تیپ تحت نظر تمیر هایمان در یک سری مانورهای شبیه‌سازی شده برای مقابله با تیپ‌های نظامی ارتش سوریه شرکت داده شد.

 

شبکه کان سپس گزارش کرد، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ممنوعیت برخورد با طرف‌های سوری در خط مرزی را داده بود اما هایمان دریافته بود که باید قواعد و اصول شکسته شود.

 

پیش‌تر برخی رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند، «موشه یعلون» که سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را از سال ۲۰۱۳ تا می ۲۰۱۶ برعهده داشت با معارضان سوری دیدار داشته است.

 

همچنین رسانه‌های این رژیم تا کنون چندین بار گزارش‌هایی درباره روند درمان معارضان سوری در فلسطنی اشغالی منتشر کرده‌اند (جزئیات بیشتر)./ فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: