صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۵
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 19
کد خبر: ۶۷۴۲۷

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز پنجشنبه 29 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز پنجشنبه 29 آبان 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز پنجشنبه 29 آبان 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار پنجشنبه 29 آبان

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۸ آبان با 37,800 تومان کاهش، یک میلیون و 122 هزار و 500 تومان معامله شد.

 

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته و تا لحظه نگارش این گزارش بازارهای جهانی عملکردی ضعیف از خود به نمایش گذاشتند همین امر سبب شد تا اونس جهانی نیز نتواند مانند روزهای گذشته در محدوده ۱۸۸۰ دلار پایدار بماند.

 

بر این اساس روز گذشته قیمت این فلز گرانبها به ازای هر اونس (ساعت 16 روز چهارشنبه) به حدود هزار و ۸۶۹ دلار رسید که کاهشی 7/ 0 درصدی را نسبت به روز ماقبل نشان می‌دهد. این مساله در حالی رخ می‌دهد که انتظار می‌رفت با ارائه چشم‌اندازی منفی تا نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شاهد تقویت قیمت طلا به‌عنوان مهم‌ترین وسیله پوشش ریسک در اقتصاد جهانی باشیم.

 

 

به نظر می‌رسد در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران مطرح اقتصادی به استقبال ضعف شاخص‌ها در ماه‌های پیش رو می‌روند، سرمایه‌گذاران در نظر دارند تا در کوتاه‌مدت همچنان به ساخت واکسن برای پیشگیری از بیماری کرونا وزن بالایی بدهند.

 

بازار مسکوکات گرانبها روز گذشته مانند سایر روزهای آخرین هفته آبان ماه روزی با‌ثبات را شاهد بود. سکه که به جز قیمت ارز از تحرکات بهای جهانی طلا نیز اثر می‌پذیرد در خلال معاملات روز چهارشنبه در محدوده 11میلیون و 750 هزار تومان معامله شد.

 

به نظر می‎‌رسد در روزهای پیش رو نیز مانند دلار در قیمت انواع مسکوکات طلایی شاهد آرامشی نسبی باشیم. با این حال آنچه مسلم است هر نوع تغییر معنادار در قیمت جهانی طلا که متاثر از عواملی نظیر آمار اقتصادی برآمده از بحران موجود بین‌المللی است می‌تواند بر قیمت سکه نیز اثرگذار باشد.

 

در وضعیت کنونی، اما به سبب آنچه انتخاب جو بایدن را بر شرایط انتظارات تورمی موجود در داخل کشور موثر می‌کند نمی‌توان وزن بالایی به تغییر قیمت قابل توجه سکه در هفته پیش رو داد.

 

 

احتمال کاهش ۲۰درصدی ارزش دلار در سال آینده

توزیع گسترده واکسن کرونا برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و نیز برنامه حمایت های مالی برای مقابله با این بیماری باعث تضعیف ارزش دلار تا ۲۰ درصد در سال آینده خواهد شد.

بر اساس گزارش سیتی بانک توزیع گسترده واکسن کرونا در بازار تا سال آینده انجام خواهد شد و ما بر این باور هستیم که این اقدام به عنوان یک اهرم فشار برای کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی خواهد شد و ظرفیت کاهش ارزش دلار تا ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۱ فراهم خواهد کرد.

ر اساس این گزارش این پیش‌بینی‌ها پس از آنکه شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی به نام «مدرنا» اعلام کرد که آزمایشات اولیه با موفقیت ۹۴ و نیم درصد تاثیرگذاری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به پایان رسیده کاما ایجاد شده است این در حالی است که دو شرکت دیگر آمریکایی و آلمانی هم پیشرفت‌های ۹۰ درصدی در تولید واکسن داشتند در میان شرکت روسی هم اعلام کرده که پیشرفت ۹۲ درصدی در تولید واکسن داشته است.

سیتی بانک اعلام کرد ظرفیت کاهش ارزش دلار به حدی است که بانک مرکزی آمریکا سال آینده از همه ابزارهای حمایتی خود برای پشتیبانی از اقتصاد آمریکا را به کار خواهد گرفت در این میان فدرال رزرو اعلام کرد همچنان نرخ بهره را در این کشور حتی در صورتی که انتظار تورم وجود داشته باشد در حد پایین نگه می‌دارد.

 

 

کاهش قیمت طلا با افزایش امید به واکسن کرونا

طلا صبح روز پنجشنبه در آسیا پایین آمد زیرا فایزر داده‌های ایمنی را برای پیشبرد واکسن خود را در مرحله تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرد و دلار تقویت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، معاملات آتی طلا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۸۶۵.۶۵ دلار رسید. صبح روز پنجشنبه دلار گران شد. تقویت دلار به کاهش تمایل به خرید طلا شده است، با افزایش قیمت دلار سرمایه گذاران از سهام به سمت دارایی های ریسک پذیرتر می‌روند. دلار قوی‌تر، طلا را در ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

اخباری که از تیم واکسن منجر به فشار بر قیمت طلا می شود، حاکی از آن است که فایزر/ بایو ان تک دارای اطلاعات ایمنی کافی برای انتقال نمونه واکسن خود به سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تأیید استفاده اضطراری ظرف چند روز هستند.

 

 

واکسن ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و چندین مورد دیگر نیز در حال آماده سازی هستند که باید به بهبود اقتصاد جهانی کمک کند و برای طلا خسارت آور باشد. اما در این میان، این واقعیت که هنوز ازبحران خارج نشده‌ایم و به محرک های بیشتری احتیاج داریم، پشتیبانی کننده است.

اخبار واکسن به خنثی کردن محرک افزایش رو به رشد همه گیری COVID-19 کمک می کند، زیرا باعث مثبت سازی میان مدت و بلند مدت بازارهای جهانی می شود و تمایل به خرید طلا در دراز مدت را کاهش می دهد.

گسترش مثبت واکسن باعث کاهش جذابیت طلا به عنوان دارایی امن می شود. گرچه به نظر می رسد هنوز در محدوده تجاری است، اما به نظر می رسد حرکت های بزرگ در حال حاضر به پایان رسیده است.

با وجود چشم انداز نزولی، هنوز انگیزه زیادی وجود دارد که قیمت طلا را به بالا فشار می دهد. همه گیری COVID-19، به ویژه در مناطق نیروگاه اقتصادی ایالات متحده و اروپا به سرعت در حال بدتر شدن است. طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز، موارد ابتلای جهانی در حال حاضر به بیش از ۵۶ میلیون مورد رسیده است، که تقریباً یک پنجم موارد مربوط به ایالات متحده است. اروپا نیز در حال افزایش مواردی است که از موج اول دیده نشده و منجر به تعطیلی بزرگ فعالیت های عمومی شده و از این رو فعالیت اقتصادی به شدت ضعیف شده است.

انگلیس و اتحادیه اروپا در حال رسیدن به معامله تجاری قبل از انقضای دوره گذار انگلیس برای خروج از بلوک اقتصادی در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ است. به نظر می رسد مذاکرات در مورد چندین موضوع هنوز به بن بست رسیده است.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: