صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 22
کد خبر: ۶۷۷۸۵

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 2 آذر 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 2 آذر 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 2 آذر 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار یکشنبه 2 آذر

قیمت دلار امروز در بازار با افت ۵۰۰ تومانی همراه شد و به ۲۵,۶۰۰ (بیست و پنج هزار و ششصد ) تومان رسید. طلا هم امروز کاهش قیمت را تجربه کرد.
بازار امروز در حالی شاهد افت قیمت دلار و طلاست که سکه افزایش قیمت را تجربه کرد.

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۱۱۸,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و هجده هزار و سیصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۱۳ درصدی داشته است.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۲.۱۲ درصدی، از ۴۹۴,۵۰۰ (چهارصد و نود و چهار هزار و پانصد ) تومان به ۴۸۴,۲۰۰ (چهارصد و هشتاد و چهار هزار و دویست ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۵,۶۰۰ (بیست و پنج هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۹۶ درصدی داشته است.

دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۵,۰۶۲ (بیست و پنج هزار و شصت و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۸ درصدی داشته است.

 

 

یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۱.۱۷ درصدی، از ۳۰,۹۵۴ (سی هزار و نهصد و پنجاه و چهار ) تومان به ۳۰,۵۹۸ (سی هزار و پانصد و نود و هشت ) تومان رسید.

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۳۹۸ تومان کاهش، ۳۴,۲۸۸ (سی و چهار هزار و دویست و هشتاد و هشت ) تومان نرخ گذاری شد.

درهم امارات (حواله)، امروز به ۷,۰۸۰ (هفت هزار و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۸۳ درصدی داشته است.

در بازار امروز لیر ترکیه نسبت به روز قبل ، با ۶۰ تومان کاهش، ۳,۳۶۰ (سه هزار و سیصد و شصت ) تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا امروز با کاهش ۱.۱۶ درصدی، از ۱۹,۹۲۷ (نوزده هزار و نهصد و بیست و هفت ) تومان به ۱۹,۶۹۸ (نوزده هزار و ششصد و نود و هشت ) تومان رسید.

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۱.۵۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۹,۰۳۰ (نوزده هزار و سی ) تومان معامله شد.

 

 

قیمت سکه امامی به 11,600,000 (یازده میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 3.44 درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۶,۲۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۸۱ درصدی داشته است.

در بازار امروز ربع سکه نسبت به روز قبل بدون تغییر است و ۴,۲۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست هزار) تومان نرخ گذاری شد.

 

 

هر سکه گرمی، امروز به ۲,۴۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

 

انتخابات ۱۴۰۰ یکی از موانع کاهش قیمت ارز

بازار ارز در روزهای اخیر و پس از شکست عامل اصلی فشارهای بی سابقه اقتصادی سه سال اخیر علیه کشورمان در فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واکنش مثبت به این اتفاق نشان داد. یکباره حدود ۲۰ درصد قیمت ارز در بازار کاهش یافت و نزولی شدن روند کلی قیمتگذاری ارز در دو هفته اخیر نشانه های این واقعیت است که حداقل از لحاظ روانی، جامعه ایرانی و فعالان بازار ارز انتظار دارند تا پس از کنار رفتن ترامپ از قدرت، در تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تغییراتی در جهت مثبت رخ دهد.

 

این امیدواری بر اساس شواهد مثبتی است که در ماه های اخیر برای بازگشت به برجام اعلام شده بود، که البته همچنان ابهام های فراوانی در پیش روی این موضوع وجود دارد. نکته جالب توجه این است که افراد و جریان هایی در داخل کشور با وجود این ابهامات، اما در تریبون های مختلف مصرانه بر انکار یا اشتباه بودن امیدواری ایجاد شده در بازار تاکید دارند.

 

 

مهدی نصرتی، دانش‌آموخته رشته اقتصاد و تحلیلگر بازار ارز، در همین رابطه به تاثیر منفی رقابت های سیاسی در تحولات بازار ارز اشاره می کند و درباره عوامل موثر بر بازار ارز خاطرنشان کرد: می‌توان پنج عامل را بر تحولات این بازار موثر دانست، که شامل انتظارات تورمی موجود در جامعه، اثرات واقعی تحریم‌ها، ویروس کرونا، تدابیر سیاستگذاران اقتصادی و رقابت‌های سیاسی درون ساختار حاکمیتی کشور است.

 

نصرتی تصریح کرد: این رقابت‌ها باعث شده است که در این روزها اتفاقات مثبتی که می‌شد انتظارش را داشت، در بازار ارز رخ ندهد، چرا که برخی جریان‌های سیاسی کشور، برای تضعیف جریان مقابل و عدم کامیابی طرف مقابل در مدیریت بازار ارز، سیگنال‌های منفی به جامعه می‌دهند و اعلام می‌کنند در هر صورت قرار نیست اتفاق مثبتی برای اقتصاد کشور رخ دهد.

 

 

احتمال کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصد دیگر از نرخ ارز

نصرتی در ادامه درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار نیز توضیح داد: در آینده کوتاه‌مدت احتمالا پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، با اندکی نزول بیشتر نرخ ارز مواجه خواهیم بود.

 

این اقتصاددان افزود: برآورد نرخ ارز در ایران را از چند روش می‌توان انجام داد که البته به جواب‌های بسیار متفاوتی نیز می‌رسیم. به لحاظ روش تراز پرداخت‌ها هر قدر که درآمدهای نفتی دولت در این سال‌ها در اثر تحریم کاهش پیدا کرده است به همان میزان نرخ ارز افزایش داشته است. طبیعتا اگر در دسترسی به درآمدهای ارزی نفتی گشایش حاصل شود، نرخ ارز نیز به همان نسبت کاهش می یابد.

 

 

وی ادامه داد: روش دیگر برای برآورد نرخ ارز، استفاده از حجم نقدینگی است. بر این مبنا طبق محاسبات اجمالی، نرخ دلار در محدوده ۲۳ الی ۲۴ هزار تومان قرار دارد. البته به لحاظ روش برابری قدرت خرید، این رقم برای اقتصاد ایران و در مقابل قدرت خرید مردم بسیار زیاد است. اما در مجموع بنده در کوتاه‌مدت انتظار کاهش قیمت دلار از کف قیمتی ۲۴ هزار تومان را در این شرایط ندارم.

 

وی خاطر نشان کرد: احتمالا در یکی دو ماه آینده در صورت عدم رخداد اتفاق ویژه‌ای، قیمت ارز بین این کف قیمتی و حداکثر سقف ۳۰ هزار تومان نوسان خواهد داشت و البته رفتن ترامپ می تواند ۱۰ الی ۲۰ درصد این ارقام را کاهش دهد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: