صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۹
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 22
کد خبر: ۶۷۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

زمان واریز وام یک میلیون تومانی کرونا / نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا

رئیس بانک مرکزی طی چند روز اخیر از واریز وام یک میلیون تومانی کرونا خبر داد. زمان واریز وام یک میلیون تومانی کرونا و جزئیات آن را در ادامه میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر پس از رد طرح مجلس برای یارانه 120 هزارتومانی به ازای هر فرد، رئیس جمهور از یارانه 100 هزارتومانی در چهارماه آذر، دی، بهمن و اسفند برای برخی افراد خبر داد. در ادامه رئیس بانک مرکزی طی چند روز اخیر از واریز وام یک میلیون تومانی کرونا خبر داد. زمان واریز وام یک میلیون تومانی کرونا و جزئیات آن را در خبر میخوانید.

 

 

جزئیات پرداخت کمک هزینه 100 هزار تومانی

دولت در دور دوم حمایت‌های مالی کرونایی از اقشار آسیب‌پذیر پرداخت وام یک میلیون تومانی برای 10 میلیون خانواده و کمک هزینه 100 هزار تومانی برای 30 میلیون خانوار را در نظر گرفته است.

 

هفته گذشته دولت تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دور جدیدی از تعطیلی گسترده در سراسر کشور را اجرا کند. با تعطیلی‌ کسب و کارها رییس جمهوری اعلام کرد که مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفته است.

 

این حمایت مالی شامل پرداخت چهارماه کمک هزینه بلاعوض و امکان دریافت وام بانکی است. مبلغ کمک هزینه 100 هزارتومان است که به مدت چهارماه (از ماه جاری تا پایان سال) به حساب 30 میلیون نفر واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

 

 

طبق گفته رییس جمهوری برای 10 میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی با بازپرداخت 30 ماهه پرداخت می‌شود. البته دولت پیش از این نیز وام یک میلیون تومانی به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر در 30 قسط پرداخت کرد و تا کنون پنج قسط آن از خانوار کسر شده است.

 

تا کنون مشخصات دریافت‌کنندگان این کمک‌ها اعلام نشده است اما به طور معمول زنان سرپرست خانوار، کارگران روزمزد که درآمد ثابت ندارند و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در لیست افراد تحت حمایت طرح‌های دولتی قرار دارند.

 

اگر برای 30 میلیون نفری که برای پرداخت یکصد هزار تومانی گزینش شده‌اند یارانه نقدی و کمک معیشتی هم پرداخت شود که احتمالا اینگونه خواهد بود پرداختی آنها از بابت یارانه نقدی دولت بین 200 تا بیش از 900 هزار تومان است.

 

بر این اساس، برای خانوار یک نفره که 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی، 55 هزار تومان کمک معیشتی و 100 هزار تومان کمک بلاعوض کرونا دریافت می‌کند در مجموع تا پایان سال هر ماه حدود 200 هزار و 500 تومان پرداخت خواهد شد.

 

 

جزئیات وام یک میلیون تومانی کرونا 

۱۰ میلیون نفر از سرپرستان خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند جزو مشمولان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا هستند و این وام حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه واریز می‌شود. نحوه ثبت‌نام چگونه است؟

 

با شروع محدودیت‌ها از اول آذر ماه دولت برای حمایت از خانوارهای آسیب دیده از تعطیلی‌های کرونایی سیاست‌هایی را در نظر گرفته است.

 

روز گذشته رئیس‌جمهور اعلام کرد: مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم. همچنین برخی موارد حمایتی دیگر نیز وجود دارد.

 

 

زمان واریز

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران به جزئیاتی درباره نحوه اجرای این طرح اشاره کرد که به گفته او، حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه این وام واریز می‌شود.

 

نحوه ثبت‌نام

به گفته وی، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا به یارانه‌بگیر معیشتی تعلق می‌گیرد که شامل حدود 10 میلیون سرپرست خانوار است.

 

همانند دیگر طرح‌های حمایتی دولت، وظیفه شناسایی خانوارها به عهده وزارت کار است و این وزارتخانه همانند دور قبلی یک پیامک به سرپرستان خانوار می‌فرستد.

 

 

در این پیامک از سرپرستان خانوار پرسیده می‌شود که اگر مایل به دریافت مرحله دوم وام کرونا هستند کد تایید را بفرستند.

 

اقساط وام

اقساط این وام از محل یارانه معیشتی کسر می‌شود، بازپرداخت آن نیز 31 قسط 35 هزار تومانی است از یارانه معیشتی کسر می‌شود.

 

به گفته شهرزاد دانشمند، لیست مشمولان از سوی وزارت کار شناسایی، جمع‌بندی و به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

 

او همچنین در خصوص کسانی که مرحله اول وام کرونا را گرفته‌اند گفت: فردی مرحله اول را دریافت کرده و جزو یارانه معیشتی بگیران نیز باشد، اگر مشمول دریافت مرحله دوم نیز شناسایی شود این مرحله از وام را نیز می‌گیرد.

 

روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: مصوبات دولت برای حمایت از خانوارها در دوره محدودیت‌های کرونایی هنوز به وزارت کار ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ این دستورالعمل باید صبر کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرگس
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
من اعتراض دارم چرا به ما که شوهرم کارگره از صبح تا شب داره کار میکنه نه یک میلیون برامون ریختن نه نفری ۱۰۰تومان که گفتن یعنی چی آخی نه خونه ایی داریم نه ملکی نه زمینی تو خونه کرایه هم هستیم خیلی بی عدالتی میکنه دولت اگه میخوان کمک کنن واقعا به همه کمک کنن