صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
کد خبر: ۶۷۹۷
آژانس جرایم ملی انگلیس گزارش داد

افزایش ۳۶ درصدی قاچاق انسان و تجارت فحشا در انگلیس

بنیاد قاچاق انسان در انگلیس معتقد است افزایش ۳۶ درصدی قاچاق انسان در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل، ناشی از ناکارآمدی سیستم حمایت از قربانیان بالقوه برده‌داری مدرن است.
به گزارش  راهبرد معاصر ، بنا به گزارش آژانس جرائم ملی انگلیس، میزان قاچاق انسان در سال ۲۰۱۸، در این کشور ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، آمار این آژانس نشان می‌دهد سال گذشته میلادی، ۶۹۹۳ نفر قربانی بالقوه آن‌چه «برده‌داری مدرن» نامید، شده‌اند. این در حالی است که شمار این افراد در سال ۲۰۱۷، ۵۱۴۲ نفر و در سال ۲۰۱۶، ۳۸۰۴ نفر بود.

وزارت کشور انگلیس مدعی است تلاش‌هایش دریافت حمایت توسط هزاران نفر را تضمین می‌کند اما «بنیاد قاچاق انسان» اعلام کرد سیستم بریتانیا در حمایت طولانی‌مدت قربانیان قاچاق انسان شکست خورده است.

در انگلیس نهادی به نام «مکانیزم ارجاع ملی» (ان.آر.ام) وجود دارد که قربانیان بالقوه قاچاق انسان به آن تحویل داده می‌شوند. این نهاد برای شناسایی و حمایت از این قربانیان و تسهیل محاکمه قاچاق‌چی‌ها طراحی شده است.

«تامارا بارنت» عضو بنیاد قاچاق انسان گفت: «بسیاری از نجات‌یافتگان به خانه بازگردانده می‌شوند یا ناپدید شده و به دوران فقر بازمی‌گردند». وی اظهار داشت: «از افسران پلیس شنیدیم که افرادی را بارها به ان‌.آر‌.ام تحویل داده‌اند اما آن‌ها ان.آر.ام را ترک می‌کنند و دوباره درگیر فقر می‌شوند، قاچاق می‌شوند و پلیس دوباره آن‌ها را شناسایی می‌کند».

بارنت گفت: «ان.آر.ام در مقیاس طولانی‌مدت کارایی ندارد».

با این حال یک سخن‌گوی وزارت کشور انگلیس گفت در خط مقدم مبارزه با اعمال و استراتژی برده‌داری مدرن است. وی اعلام کرد: «ما در حال اصلاح مکانیزم ارجاع ملی هستیم تا از تصمیم‌گیری سریع‌تر و موثرتر اطمینان یابیم و تعداد مددکاران را دوبرابر کردیم تا تعداد افراد در انتظار تصمیم‌گیری کاهش یابند».

خرداد امسال اسپوتنیک گزارش داد، تحقیقات «گروه پارلمانی فراحزبی تحقیق بر روی فحشای بین‌المللی» نشان داده که قاچاق انسان برای فحشا، در انگلیس و ولز، در «مقیاس صنعتی» انجام می‌گیرد.

در این تحقیق مشخص شده که خانه‌های فحشا رشدی قارچ‌گونه و سریع در انگلیس و ولز داشته‌اند و گروه‌های قاچاق انسان، برای پاسخ به تقاضای مراجعان این اماکن، از «زنان آسیب‌پذیری» که اکثرا از کشورهای فقیر شرق اروپا قاچاق می‌شوند، استفاده می‌کنند.

این استفاده ابزاری از زنان اکثرا فقیر در اروپا، به قربانیان وارداتی از اروپای شرقی در خانه‌های فحشای انگلیسی محدود نمی‌شود؛ اخیراً گروه بین‌المللی حمایت از مهاجران «اینفو میگرنت» گزارشی از وضعیت پناهجویان عمدتاً سوری در یونان منتشر کرده که اطلاعات بسیار تکان‌دهنده‌ای در بر دارد.

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: