صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۵
  • سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 08 November 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 26
کد خبر: ۶۸۲۸۰

روند کاهشی دلار در بازار ارز ادامه دار است؟

در هفته اخیر نوسانات در بازار ارز محدود اما کاهشی بود، حالا هم حواله درهم درحال ورود به کانال ۶ هزار تومانی است و این احتمال تداوم ریزش را بیشتر می‌کند. با این حال همچنان تجارب گذشته همچنان مانع از خوشبینی همه‌گیر نسبت به روند کاهشی در بازار ارز است.

به گزارش راهبرد معاصر از اوایل هفته جاری، شدت نوسانات در بازار ارز محدود شده است؛ برخی تحلیل گران فنی عنوان می‌کنند دلار وارد موج فرسایشی خسته‌کننده ای شده است و تا مدتی به این نوسانات محدود و کم دامنه ادامه خواهد داد.

یکی از فاکتورهای اصلی دلار که حواله درهم است برای پنجمین هفته متوالی شیب نزولی خود را حفظ کرده و در آستانه سقوط به کانال ۶ هزار تومانی مورد حمایت قرار گرفته است.

نرخ حواله درهم در روزهای اخیر نوسان زیادی نداشته است و در انتهای هفته هم عموما در ابتدای محدوده ۷ هزار و 100 تومانی معامله می‌شود. برخی فعالان اعتقاد دارند ورود درهم به کانال ۶ هزار تومان می‌تواند غافلگیری بزرگی ایجاد کند و دلار را به کانال‌های پایین‌تری وارد کند.

در کنار کاهش حواله درهم، کاهش سرعت تورم ماهانه، پیش‌بینی ارزانی طلا، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و قوت گرفتن موضوع بازگشت آمریکا به برجام سیگنال‌هایی هستند که خبر از احتمال تداوم روندی کاهشی در بازار ارز می‌دهند.

اما پیش‌بینی مردم از آینده بازار ارز چیست؟

حالاحالاها جا برای ریزش دارد

« میریزه…حالا حالا جا برای ریزش داره…»

« من کارشناس دلار نیستم ولی عملا سال دیگه انتخاباته و دولت فعلی با کلی بدهی و کسری بابودجه و مشکلات، کابینه رو تحویل میده و تا دولت بعدی بخواد کار و دست بگیره عملا ۶ماه اول سال رفته ۶ماه دوم هم معجزه فقط می‌تونه این اقتصاد ورشکسته رو سرپا کنه و ریال قدرت خودش و دربرابر دلار حفظ کنه. دلار ۱۱تومنی تو خواب فقط میتونی ببینی

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: