صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۱
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 27
کد خبر: ۶۸۳۸۵

ترور شهید فخری زاده، بازرسان آژانس و اعتراف مهم آمریکایی

بعد از ظهر امروز محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی در عملیات تروریستی به شهادت رسید؛ موساد به همراهی و پشتیبانی سیا مهمترین متهمان این جنایت هستند.

به گزارش راهبرد معاصر با این حال، نگاهی به مسئله‌ی نحوه شناسایی و تعقیب دانشمندان در ایران همواره پای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به میان می‌کشد.

 

برخی تحلیل‌گران در واکنش به ترور امروز تاکید کرده‌اند که بازنگری در حضور بازرسان آژانس انرژی اتمی باید یکی از حداقلی‌ترین گزینه‌های روی میز ایران باشد.

 

درباره ارتباط ویژه بازرسان آژانس و سرویس‌های آمریکایی و صهیونیستی، کدهای مختلفی وجود دارد؛ امّا یکی از مهمترین آنها اظهارات دیوید آلبرایت رئیس موسسه موسوم به علوم و امنیت بین‌الملل است که همکاری گسترده‌ای با آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران داشته است.

 

آلبرایت در جلسه استماع سوم دسامبر ۲۰۱۴ در پیشگاه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهارنظری عجیب می‌گوید که بازرسان آژانس «پیاده‌ نظام» (Boots On the Ground) آمریکا در ایران هستند!

 

او اضافه می‌کند بسیاری از اطلاعاتی که دستگاه‌های جاسوسی آمریکا از ایران دارند، نه به واسطه‌ی تلاش‌های خود آنها بلکه از طریق اطلاعاتی است که بازرسان آژانس در اختیار آمریکا قرار داده‌اند

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: