صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 04
کد خبر: ۶۹۲۱۹

یزدی‌خواه: مشاور رئیس جمهور توهمات خود را مطرح می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که مشاور رئیس جمهور توهمات خود را مطرح می‌کند، گفت: گمانه‌زنی حسام‌الدین آشنا بسیار مشکوک است، مگر دولتی‌ها الان با دولت بایدن مذاکره و توافقی داشته‌اند؟

به گزارش راهبرد معاصر؛  با تائید مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» از سوی شورای نگهبان و ابلاغ فوری آن به رئیس جمهور از سوی قالیباف، عملا مهلت دو ماهه جهت لغو تمام تحریم‌های نفتی و بانکی آغاز شد. اما همچنان برخی ناظران معتقدند این طرح اجرا نمی‌شود‌.

 

سید‌علی یزدی‌خواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط اظهار کرد: مصوبه مجلس با تایید شورای نگهبان عملا به قانون تبدیل شده است و مستنکفین از اجرای قانون به مجازات‌ درجه‌های ۲ تا ۵ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند. بنابراین دولتی ها نمی‌توانند در مقابل اجرای این طرح مقاومت کنند. باید توجه داشت این قانون بزرگ‌ترین کمک به دستگاه دیپلماسی کشور است. اگر طرف‌های خارجی عزم جزمی برای اجرای مفاد توافقات قبل داشتند، ما هم تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، در غیر این صورت اجرای یک طرفه تعهدات برای هیچ ملتی قابل قبول نیست. مخصوصاً برای ملت نجیب، سرافراز و با تاریخ کهن تمدنی ایران. ما یک ملت بی‌هویت نیستیم که خارجی‌ها بتوانند از آن سوء استفاده کنند.

 

وی گفت: مسلماً این قانون قدرت چانه زنی دستگاه دیپلماسی کشور را بالا خواهد برد. اگر اروپا و آمریکا تحریم‌ها را لغو و منابع مالی بلوکه شده ایران را آزاد نکردند، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

 

یزدی‌خواه در ارتباط با اظهار‌نظر حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مجلس می‌خواهد گشایش‌های قطعی در دولت بایدن را به نفع خود مصادره کند، گفت:

 

این نماینده مجلس افزود: درست در زمانی که شبکه‌های ماهواره‌ای معاند از مضرات مصوبه مجلس برای اقتصاد کشور خبر منتشر می‌کنند، مقامات ارشد دولت نیز از مضربودن طرح مجلس و یا اینکه مجلس در امور دولت دخالت نکند و اظهاراتی از این دست را عنوان می‌کنند و این هم‌سویی برخی جریانات داخلی وجریانات خارج از کشور عجیب است.

 

یزدی‌خواه در ادامه اظهار داشت: ما هنوز آموزه‌های امام خمینی(ره) در گوشمان طنین‌انداز است که می فرمود “هرجایی که دشمن از شما تعریف کرد بدانید یک جای کارتان اشکال دارد.” به نظر می‌رسد اظهارات آقای آشنا فرار به جلو است. ما در مجلس ۴ماه بر روی ابعاد این طرح مطالعه کردیم. این اظهارات که در مخالفت با طرح بیان می‌شود، توهمات آقایان است. در نهایت باید عرض کنم دولت موظف به اجرای این قانون است. به هر جهت عمر این دولت رو به پایان است و انشاالله دولتی جوان، کارآمد و انقلابی و مطالبه‌گر حل مشکلات مردم بر سر کار خواهد آمد./ تهران نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: