صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 07
کد خبر: ۶۹۶۱۶

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته روی بیاورند.

راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته پرداختند که در ادامه میخوانید.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته

نادر بذرافشان از رکود بازار طلا بعد از گذشت دو هفته تعطیلی ناشی از محدودیت‌های کرونا خبر داد و اظهار کرد: اگرچه انتظار این بود که بعد از اتمام تعطیلات، تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یابد اما این اتفاق رخ نداد.

او اضافه کرد: در حال حاضر هیچ تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد، حتی حجم معاملات نسبت به قبل از تعطیلات هم به شدت کاهش یافته و در مقایسه با ابتدای سال هم تقریبا 90درصد افت کرده است.

به گفته این فعال بازار طلا، طی هفته‌های گذشته روند بازار طلا متاثر از سقوط ارزش اونس و افت نرخ ارز به شدت نزولی شده بود به طوریکه قیمت سکه تا چهار میلیون تومان هم کاهش یافت، اما بعد از بازگشایی بازار، قیمت طلا و سکه با وجود نبود تقاضا، ناشی از رشد بهای اونس و دلار با افزایش روبه‌رو شده است.


افزایش تقاضا برای شب یلدا دور از انتظار است

بذرافشان درباره وضعیت تقاضا با نزدیک شدن به شب یلدا پیش‌بینی کرد: با توجه به رشد قیمت طلا و سکه، افزایش اجرت ساخت و مالیات، کاهش توان اقتصادی مردم و شرایط کرونایی به نظر نمی‌رسد امسال برای شب یلدا با تقاضای بالا برای خرید طلا و سکه همراه باشیم.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این روزها بازار طلا دچار رکود شدیدی شده به طوریکه نه کسی حاضر به فروش و نه خرید طلا و سکه است.


از فضای مجازی خرید نکنید

بذرافشان همچنین درباره خرید طلا و سکه از فضای مجازی توصیه کرد: با توجه به تخصصی بودن حوزه طلا و احتمال بروز مشکلات فنی و عیاری، توصیه می‌کنیم که مردم وارد فضای مجازی نشوند و طلا را از واحد‌های طلافروشی که دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا بوده به همراه فاکتور رسمی و کد شناسایی تهیه کنند و در خرید سکه نیز به هولوگرام اتحادیه و کارت وکیوم که مربوط به همان واحد صنفی باشد دقت کنند.


طلا ارزان می‌شود اگر...

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت طلا و سکه بیان کرد: اگر اونس جهانی و بازار ارز طبق روندی که هفته‌های گذشته در پیش گرفته بود مجددا وارد فاز کاهشی شود، با توجه به افت شدید تقاضا احتمال اینکه قیمت طلا و سکه دوباره ارزان شود وجود دارد.

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما