صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 11
کد خبر: ۷۰۰۸۹

جزئیات منع تردد شبانه در شب يلدا

سخنگوی ستاد کرونا بمنظور یشگیری از شیوع کرونا از منع تردد شبانه در شب يلدا خبر داد که جزئیات منع تردد شبانه در شب يلدا را در ادامه میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بسیاری از شهر های ایران پس از اعمال محدودیت های کرونایی دوهفته ای در کشور از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرد و با نزدیک شدن به شب یلدا ستاد ملی مقابله با کونا درخواست عدم برگزاری دورهمی در شب یلدا را داشتند که در همین رابطه سخنگوی ستاد کرونا بمنظور یشگیری از شیوع کرونا از منع تردد شبانه در شب يلدا خبر داد که جزئیات منع تردد شبانه در شب يلدا را در ادامه میخوانید.

جزئیات منع تردد شبانه در شب يلدا

سخنگوی ستاد کرونا گفت: پیشنهاد دادیم که در شب یلدا منع تردد از ۶ بعدازظهر آغاز شود و وزارت ارتباطات، اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

 

علیرضا رئیسی گفت: به عنوان پیشنهاد مطرح شده که احتمالا که منع تردد از ساعت ۲۱ زودتر اعمال شود یعنی شاید از ساعت ۱۸ اجرا شود و همراه با تعطیلی اصناف یکروزه در روز منتهی به شب یلدا همراه باشد.

وی افزود: البته این اقدام فقط در حد یک پیشنهاد است و حتما نیاز به مصوبه دارد که در ستاد ملی بررسی می شود.

 

رئیسی گفت: از طرفی صدا و سیما ان شاء الله برنامه های متنوعی را تدارک خواهد دید که مردم در خانه بمانند و بتوانند سرگرم بشوند. پیشنهاداتی مرتبط با وزارت ارتباطات وجود دارد که بتوانند اینترنت رایگان یا اشتراک سایت های پخش فیلم را در اختیار مردم قرار دهند برای اینکه سرگرم بشوند. البته همه این ها فعلا پیشنهاد است و باید بررسی شوند.

 

هشدار مهم برای شب یلدا

دکتر مینو محرز، با بیان اینکه در همه جای دنیا ثابت شده که عملکرد مردم در کنترل بیماری کووید-۱۹ بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر که مردم به خوبی رعایت و همراهی کرده‌اند، شرایط بیماری کمی بهتر شده است، اما اگر رعایتها مجددا کاهش یابد و تجمعات برگزار شود، با توجه به اینکه در آستانه زمستان هستیم، بیماری مجددا اوج می‌گیرد و در زمستان هم با سایر ویروس‌ها همراه شده و وضعیت دوباره وحشتناک می‌شود.

 


خطر اوج گیری دوباره کرونا در زمستان

وی با بیان اینکه در صورتیکه مردم رعایت نکنند و بر همین اساس یک پیک زمستانه داشته باشیم، اوضاع بدتر می‌شود، گفت: بنابراین عملکرد مردم بعد از این بسیار مهم است. این تجربه‌ای است که در اردیبهشت ماه هم داشتیم. عملکرد مردم می‌تواند نشان دهد که آیا می‌خواهند کووید-۱۹ کنترل شده باشد و یا می‌خواهند بیماری مجددا اوج بگیرد. اگر می‌خواهند بیماری کنترل شود، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اقداماتی را که بارها و بارها تاکید کرده‌ایم انجام دهند؛ یعنی ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، تجمع نکنند، دست‌شان را مرتب بشویند و تا حد امکان از خانه بیرون نیایند.

محرز تاکید کرد: به محض اینکه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیخیال شوند و به حالت قبل بازگردند، دوباره بیماری اوج خواهد گرفت.


کاهش موارد بستری کرونا در بیمارستان ها

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بستری در بیمارستان‌ها بسیار کاهش یافته است، گفت: البته هنوز به شرایط پایدار نرسیده‌ایم. اگر مردم رعایت نکنند ممکن است در زمستان یک پیک مجدد از بیماری داشته باشیم. در عین حال ثابت شده که بیشتر دورهمی‌ها باعث افزایش کرونا در خانواده شده است. با توجه به اینکه قدرت سرایت ویروس در جهشی که داشت، بیشتر شده بود، کافی است یک نفر در خانواده مبتلا شود تا سایر افراد هم مبتلا شوند. بنابراین دورهمی‌ها نباید برگزار شود. اگر ۹۷ درصد مردم در یک جامعه درست ماسک بزنند، تجمعات و دورهمی‌ها هم کنترل شود و برگزار نشود، می‌توان بیماری را کنترل کرد و دیگر هم نیازی به تعطیلی مشاغل و ... نخواهد بود.

محرز با تاکید بر عدم برگزاری دورهمی در شب یلدا نیز اظهار کرد: در عید نوروز هم مردم به دیدن بزرگترها نرفتند و هر کس در خانه خودش ماند. در شب یلدا هم همین روند را پیش بگیرند تا سلامت بمانند. ثابت شده که بدترین موضوع برای کرونا دورهمی است. گرفتاری با همین دروهمی ها شروع می‌شود و بیماری به سرعت شیوع و توسعه پیدا می‌کند. فعلا مهمانی‌های خانوادگی، عروسی و عزا و... را کنار بگذاریم. در حال حاضر رعایت‌ها بیشتر شده و بیماری کمتر شده است، اما اگر مراقبت نکنیم دوباره روز از نو و روزی از نو.


حریرچی: از مردم عاجزانه درخواست داریم از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم زمستانی آرام و رو به نزولی را از لحاظ بیماری را تجربه کنیم.

 

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ میزان شیوع و بروز ویروس کرونا نسبت به دوره‌های گذشته خودش رتبه اول در بین استان‌ها از لحاظ شدت درگیری داشت منتها با کار درخشان استان در چند هفته اخیر و اجرای طرح سلیمانی این استان نیز روند نزولی را در پیش گرفته است.

 

وی افزود: اگر چنانچه اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان و سایر نقاط کشور رعایت نشود دستاورهای بزرگ اخیر خدشه‌دار شده و کرونا دوباره سیر صعودی پیدا می‌کند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید شناسایی و انجام تست را در اولویت قرارداده و به حداکثر برسانیم، افزود: کسانی که تماس نزدیک با افراد مبتلا دارند و مشکوک هستند باید بالاترین میزان قرنطینه را داشته باشند و در راستای مقابله با ویروس منحوس باید جهانی و ملی فکر کنیم و منطقه‌ای عمل‌کنیم.

 

حریرچی تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل امیدواریم اردبیل به‌زودی از وضعیت قرمز خارج شود تا بتوانیم وضعیت معیشت مردم را به شرایط عادی برگردانیم.

 

وی ضمن ابراز نگرانی از برگزاری دورهمی در شب یلدا گفت: از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم زمستانی آرام و رو به نزولی را از لحاظ بیماری را تجربه کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: