صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۰
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 15
کد خبر: ۷۰۵۵۶

درگذشت جواد داوری نوازنده سنتور+ علت فوت

جواد داوری نوازنده سنتور صبح روز گذشته در گلستان چشم از جهان فروبست. در ادامه بیوگرافی جواد داوری نوازنده سنتور و علت فوت جواد سنتوری را در خبر زیر ببینید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد داوری نوازنده سنتور کشورمان که مدت ها پیش بر اثر بیماری های زمینه ای در بیمارستان بستری شده بود بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت. جواد داوری نوازنده سنتور و تنبک و از هنرمندان موسیقی استان گلستان در سن 72 سالگی چشم از جهان فرو بست. در ادامه جزئیات بیشتر از بیوگرافی جواد سنتوری نوازنده معروف کشورمان و علت فوت نوازنده سنتور را در زیر بخوانید.

 

جواد داوری نوازنده سنتور و تنبک و از هنرمندان موسیقی استان گلستان روز دوشنبه ۲۴ آذر از دنیا رفت. او ۷۲ ساله بود.

 

داوری از مدت‌ها پیش به دلیل بیماری زمینه‌ای و برای جراحی قلب باز به بیمارستان مراجعه کرد و در همان زمان درگیر بیماری کرونا شد.

 

بیوگرافی جواد داوری نوازنده سنتور 

 

این مصیبت را به خانواده داغدارشان و همچنین جامعه هنری به ویژه هنرمندان موسیقی استان گلستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم.

 

 

جواد داوری، استاد گرگانی موسیقی و نوازنده سنتور، در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای که همگی اهل موسیقی بودند به دنیا آمد. وی از سال‌های کودکی و به گفته خودش از دوران ابتدایی با مرحوم محمدرضا لطفی همراه بود.

 

این هنرمند پیشکسوت گرگانی در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای که همگی اهل موسیقی بودند به دنیا آمد و از دوستان نزدیک محمدرضا لطفی از دوران کودکی تا زمان مرگ بود. این دو هنرمند در سال ۱۳۴۳ اولین گروه خود با نام "ایرانشهر" را تأسیس و همکاری آن‌ها شکل گرفته است.

 

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت این استاد موسیقی، آورده است: سرزمین استراباد و شهر گرگان از دیر باز تا به امروز چهره‌های سرشناس فراوانی را در عرصه هنر به‌خصوص هنر موسیقی داشته است که استاد جواد داوری یکی از جمله آن خوبان بود که خبر آسمانی شدنش در صبح امروز غمی جانکاه بر دل اهالی موسیقی نشاند. در ادامه پیام عادله کشمیری آمده است: فقدان استاد جواد داوری گرانقدر که نوای دل‌انگیز ساز سنتورش میراثی ماندگار در روح و جان جامعه‌ی موسیقی استان گلستان و شهر گرگان بود؛ زخمی بر دل‌ها نشاند اما مرگ پایان او نیست و نخواهد بود.

 

نظر شما