صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۱
  • پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱
  • Thursday 29 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 19
کد خبر: ۷۰۷۶۴
حسین کنعانی مقدم؛ فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با راهبرد معاصر:

وضعیت حمایت سیاسیون از علی لاریجانی مبهم است

حسین کنعانی مقدم : اعلام شخص به نظر من اهمیتی ندارد، مهم جریان سیاسی و عقبه فکری است. در این زمینه نیز عقبه آقای لاریجانی کاملا مشخص نیست، که ایشان به دنبال مستقل بودن است یا چیز دیگر؛ شاید به دنبال دولتی ائتلافی است، که اگر بتواند ائتلافی ایجاد کند شاید بتواند موفقیتی کسب کند.

 

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با راهبرد معاصر در پاسخ به این سوال که، اصلاح طلبان ادعا دارند مشارکت عمومی برای انتخابات سال اینده پایین است گفت: اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان چنین اقراری داشته باشند که مشارکت مردم در انتخابات پایین است اولین چیزی که وجود دارد این است که انگشت اتهام را به سمت خود گرفته اند. یکی از کارهای احزاب و جریان های سیاسی این است که با اقدامات خودشان باعث شوند تا مردم در انتخابات مشارکت کنند و حضور خود را بیشتر کنند. اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که آنها در ایجاد فضای رقابتی و مشارکتی با مردم قصور کرده اند.


وی در ادامه تصریح کرد: باید دلایل این امر توضیح داده شود که چرا عقیده دارند و حتی چنین اتفاقی افتاده است؟ آیا این اتفاق محصول رفتار جریان های سیاسی است؟ مردم با همه نارضایتی که داشتند همواره سعی کرده اند در انتخابات حضور داشته باشند.


کنعانی مقدم اذعان کرد: به عقیده من، سه بخش از مردم در انتخابات حضور پیدا می کنند. ابتدا مردمی که به جریانات سیاسی اعتماد می کنند و براساس گفتمانی که آنها مطرح می کنند و اقداماتی که انجام می دهند وارد عرصه می شوند. دوم، مردمی که آرا آنها خاکستری است و این همیشه خطری برای انتخابات است و امکان دارد با ایجاد فضا یا فاز تغییر در گفتمان های سیاسی مردم تشویق شوند تا در انتخابات حاضر شوند ولی آنها جهت گیری سیاسی ندارند. مساله سوم مردمی هستند که اگر حس کنند حضور آنها می تواند اثر گذار باشد و به مطالبات آنها توجه شود حتما می آیند و وارد عرصه می شوند و در انتخابات شرکت می کنند. به عقیده من، هم اصلاح طلب و هم اصولگرا به لحاظ عملکردی که داشته اند بیشتر از سی درصد آرا کل را ندارند و 70% آرا خاکستری داریم که باید تلاش کنیم آنها وارد عرصه انتخابات شوند.


وی در پاسخ به این سوال که، برنامه اصولگرایی در این زمینه چه باید باشد؟ گفت: قطعا اصولگرایی باید علاوه بر مطرح کردن نامزد خود و شکل دادن به انتخاباتی حداکثری و ائتلافی باید کابینه خود را نیز قبل از انتخابات به رای بگذارد و مردم باید حس کنند که این فرد با این کابینه می خواهد بیاید و مشکلات را حل کند نه اینکه خودش به مشکلی برای نظام تبدیل شود. باید به دنبال این باشیم که دولتی کارامد و گفتمانی جدید و برنامه ای کامل را برای عبور از بحران ها و مشکلات مطرح کنیم تا مردم از آنها استقبال کنند و وارد رای گیری برای انتخابات شوند در غیر این صورت به نظر من با روندی که پیش می رویم همان سی درصد را پای انتخابات خواهیم داشت.


او با اشاره به شرایط کرونایی کشور که میتینگ های انتخاباتی قطعا کمتر خواهد شد و برای کارهای مجازی اصولگراها چه برنامه ای دارند تصریح کرد: فضای مجازی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی امروز جای خالی را پر کرده اند باید به این فکر باشند تا انتخابات به شکل الکترونیک برگزار شود و نقیصه حضور مردم پای صندوق رای از بین برود ولی وزارت کشور و مسئولین اجرایی باید اعتمادی ایجاد کنند و مردم بدانند که آنچه در آمریکا دیده شد در کشور ما نخواهد بود و بعد از انتخابات بحث تقلب مطرح نشود و دو قطبی شدن در جامعه رخ ندهد. از این رو از الان باید اعتماد سازی کرد.

 


کنعانی مقدم بااشاره به خبر منتشر درباره کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: اعلام شخص به نظر من اهمیتی ندارد مهم جریان سیاسی و عقبه فکری است. آن جریان باید افکار عمومی را قانع کنند و برنامه ها را ارائه کنند. امروز یک میلیون نفر احساس می کنند لیاقت ریاست جمهوری را در کشور دارند. عقبه آقای لاریجانی نیز کاملا مشخص نیست ایشان به دنبال مستقل بودن است و شاید به دنبال دولتی ائتلافی است اگر بتواند ائتلافی ایجاد کند شاید بتواند موفقیتی کسب کند. اما امروز با اعلام نامزدی مستقل تخریب ها شروع می شود و نتیجه ای به همراه نمی آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: