صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 18
کد خبر: ۷۰۹۰۴

اعلام آمادگی کوبا برای مذاکره با دولت جدید آمریکا

رئیس جمهور کوبا ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره با دولت جدید آمریکا تأکید کرد مسائل بنیادین کوبا بر سر میز نخواهند بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا گفت، کشورش برای مذاکره با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا آمادگی دارد.

 

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، دیاز کانل در آخرین جلسه پارلمان کوبا در سال جاری میلادی در خصوص مذاکره با دولت جدید آمریکا گفت: «مشتاق هستیم هر مسئله‌ای را به بحث بگذاریم».

 

رئیس جمهور کوبا در ادامه تأکید کرد: «آنچه حاضر نیستم به مذاکره بگذاریم و در مورد آن کوتاه بیاییم انقلاب، سوسیالیسم و حق حاکمیت است. این مسائل بنیادین هرگز روی میز نخواهند بود».

 

بایدن پیش از پیروزی در انتخابات آمریکا گفته بود آمریکا نیازمند سیاستی جدید در قبال کوبا است. او وعده داده محدودیت‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا در خصوص سفر به کوبا و تبادلات مالی اعمال کرده است، را لغو خواهد کرد.

 

دیاز کانل یک هفته پس از برگزاری انتخابات آمریکا و در حالی که ترامپ همچنان به نتیجه انتخابات اعتراض داشت، در پیامی توییتری بایدن را پیروز این رقابت دانست.

 

رئیس جمهور کوبا در این پیام توییتری نوشت: «دریافتیم که مردم آمریکا مسیر جدیدی را در انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ کردند. به این امکان که می‌توانیم با احترام به تفاوت‌های موجود، روابط دوجانبه سازنده‌ای داشته باشیم، باور داریم»./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: