صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 20
کد خبر: ۷۱۱۱۲

نحوه بروز رسانی برنامه شاد آموزش و پرورش

برنامه شاد آموزش و پرورش برای جبران آموزش های حضوری دانش آموزان در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است. برنامه شاد آموزش و پرورش هر چند وقت یکبار نیاز به بروز رسانی دارد و ما در ادامه به نحوه بروز رسانی برنامه شاد آموزش و پرورش پرداختیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ برنامه شاد آموزش و پرورش با توجه به شیوع ویروس کرونا در اختیار دانش آموزان قرار گرفت تا کمبود تحصیلی آنان حبران شود. برنامه شاد آموزش و پرورش هر چند وقت یکبار نیاز به روزسانی دارد و از این رو دانستن نحوه بروز رسانی برنامه شاد آموزش و پرورش اهمین ویژه ای دارد. در ادامه با راهبرد معاصر همراه باشید تا نحوه بروز رسانی برنامه شاد آموزش و پرورش را بدانید. برنامه شاد برای سال تحصیلی جدید 99 - 1400 بروز رسانی شده و امکانات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه  خواهد شد . دانش آموزان و معلمان می توانند با دانلود آخرین نسخه برنامه شاد ، برنامه شاد آموزش و پرورش خود را آپدیت کرده و بدین ترتیب به امکانات نسخه جدید این نرم افزار دسترسی پیدا کنند. راهبرد معاصر صفر تا صد آپدیت برنامه شاد را برایتان جمع آوری کرده است.

 

برنامه شاد نرم افزاری است که توسط وزارت آموزش و پرورش و به منظور پیگیری آموزش دانش آموزان در فضای مجازی بعد از تعطیلی مدارس ارائه شده است . این برنامه که در ابتدا فقط دارای گروه های از پیش تعریف شده برای هر مدرسه و کلاس بود ، به دانش آموزان و معلمان این امکان را می داد تا با یکدیگر ارتباطی امن برقرار کرده و امر آموزش را در بستر فضای مجازی ادامه دهند .

 

روند فعالیت در برنامه شاد در ابتدا بدین صورت بود که معلمان محتوای آموزشی را در گروه های کلاسی بار گذاری یا آپلود کرده و دانش آموزان پس از مشاهده محتوا ، سوالات خود را مطرح و معلمان به رفع اشکلات دانش آموزان می پرداختند . این برنامه هم مانند هر نرم افزار نوپای دیگر و به خاطر نیاز به انتشار هر چه سریع تر ، دارای مشکلات متعددی بود و دانش آموزان و معلمان بسیاری از اشکالات برنامه و سختی کار با آن ابراز ناراحتی کردند .

 

اما با گذشت زمان ، اشکالات این برنامه برطرف و کم کم امکانات مختلف دیگری نیز به آن اضافه گردید که با بروزرسانی این اپلیکیشن فعال خواهد شد . در ادامه این مقاله به امکانات نسخه جدید و بروز رسانی آخرین ورژن برنامه شاد پرداخته ایم .

 

به روز رسانی برنامه شاد

 

با بروزرسانی برنامه شاد می توانید از آخرین امکاناتی که برای سال تحصیلی 99 - 1400 به آن اضافه شده است ، استفاده نمایید . با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه ،  جدیدترین نسخه آن روز  پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه  منتشر می شود . به محض انتشار  آخرین ورژن برنامه شاد ، لینک دانلود آن در ادامه مقاله فعال خواهد شد . 

 

​ برای دانلود نسخه 2.6.7 برنامه شاد کلیک کنید

 

امکانات آخرین نسخه برنامه شاد


نسخه جدید شاد دارای یک سری قابلیت جدید بوده و برای سال تحصیلی آینده این قابلیت‌ ها در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت . به عبارتی در آپدیت جدیدترین ورژن برنامه شاد امکان برخی فعالیت‌ های دیگر به غیر از فعالیت در گرو های کلاسی در دسترس دانش آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت که موارد زیر را شامل می شود :

*راه اندازی آزمون ساز برنامه شاد

*حضور و غیاب دانش آموزان در کلاس ها

*شادینو در برنامه شاد

*ارتباط زنده و تصویری بین معلم و دانش‌آموز

*شادنما در اپلیکیشن شاد

*کانال های محتوای آموزشی شاد

*کنترل تکلیف دانش آموزان

*اختصاص فضای ویژه به معلمان برای تدریس

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا برنامه شاد به روز رسانی می شود ؟
✔️ بله . همان طور که در این مقاله به آن پرداختیم ، نرم افزار شاد به صورت منظم توسط وزارت آموزش و پرورش به روز رسانی می شود .

 

2- ✔️ چگونه می توان برنامه شاد را به روز رسانی نمود ؟
✔️ شما می توانید با رجوع به این مقاله آخرین نسخه برنامه شاد را دانلود و نصب نمایید .

 

3- ✔️ با به روز رسانی برنامه شاد ، چه امکاناتی به این اپلیکیشن اضافه می شود ؟
✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، امکاناتی مانند آزمون ساز ، ارتباز تصویری و غیره با به روز رسانی در نرم افزار شاد فعال خواهد شد .

 

توجه 

 

اگر قبلا اپلیکیشن شاد را نصب کرده اید، قبل از اینکه نسخه قدیمی را پاک کنید به ترتیب زیر نسخه جدید را نصب نمایید، در غیر این صورت نام دانش آموز از لیست وزارت آموزش و پرورش حذف خواهد شد:

مرحله اول: بعد از دانلود نسخه جدید شاد که همینجا در اختیار شما قرار داده ایم, مراحل نصب را آغاز کنید. با توجه به زبان فارسی یا انگلیسی سیستم کاربر، سوال پرسیده می شود که آیا میخواهید نسخه قدیمی شاد را به روزرسانی کنید؟ دکمه نصب یا install را انتخاب کنید:

 

 

مرحله دوم : در حال نصب برنامه شاد

 

 

مرحله سوم: در این مرحله نصب و به روزرسانی شاد کامل می شود.

 

 

مرحله چهارم: نسخه جدید شاد توسط وزارت آموزش و پرورش رسید و از روز شنبه صبح در اختیار عموم کاربران مدارس کشور قرار  گرفت. آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور ماه 99 خواهد بود.هم اکنون نصب نسخه جدید را انجام دهید.

 

مراحل نصب و ورود به برنامه شاد 

اگر بار اول است که برای نصب شاد اقدام میکنید مطابق مراحل زیر نصب نرم افزار شاد را انجام دهید:

مرحله اول: نسخه جدید برنامه شاد را از طریق همین مقاله دانلود کنید و گزینه نصب را انتخاب کنید:

مرحله دوم: شماره موبایل خود را وارد کنید.

مرحله سوم: بعد از وارد کردن شماره موبایل، یک کد فعال سازی برای ورود به نسخه جدید اپلیکیشن شاد برای شما ارسال می شود:

مرحله چهارم:نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

مرحله پنجم: برای صحت سنجی، گزینه اول که ورود به عنوان مدیر یا معلم یا دانش اموز است را انتخاب کنید:

 

 

مرحله ششم: تحت چه عنوانی قصد ورود به اپلیکیشن شاد را دارید، گزینه مربوط به خود را انتخاب کنید:

در مرحله پایانی با انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز/ معلم/ مدیر احراز هویت نمایید. با نصب نسخه جدید اپلیکیشن شاد احراز هویت کرده و وارد کلاس شوید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: