صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 27
کد خبر: ۷۲۰۰۲

کشور ظرفیت تولید 2.3 میلیون بشکه نفت را دارد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور مسئولان گمرکی و مالیاتی را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در حاشیه سومین جلسه این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با حضور وزیر نفت برگزار شد و زنگنه در این نشست بر ظرفیت این وزارتخانه برای تولید 2.3 میلیون بشکه نفت لحاظ شده در لایحه بودجه دولت تاکید کرد.

 

وی افزود: وزیر نفت  در این جلسه اعلام کرد، این وزارتخانه به 600 میلیون دلار برای انجام سرمایه گذاری‌های لازم نیاز دارد و آنها در صورت تصویب میزان 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت توسط مجلس هم می‌توانند، در 3 ماه پایانی امسال مقدمات را برای افزایش تولید نفت فراهم کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 ادامه داد: همچنین همتی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه روز گذاشته عصر کمیسیون تلفیق بودجه درباره درآمدهای ارزی در سال‌های 96 و 97 و 98 آماری را ارائه و اعلام کرد، کشور در این مدت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه بوده و اکنون کشور ظرفیت تولید 2.3 میلیون بشکه نفت را دارد و در صورت تصویب این میزان توسط مجلس دیگر از ذخایر ارزی بانک مرکزی بویژه برای کالاهای اساسی استفاده نخواهد شد.

زارع با اشاره به حضور روسای سازمان امور مالیاتی و گمرک کل کشور در نشست امروز این کمیسیون گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی درباره ظرفیت‌های مالیاتی گزارشی را ارائه و بیان کرد، 225 هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی موجود در بودجه 1400 با وجود این ظرفیت‌ها حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: نمایندگان در این جلسه سوالاتی درباره فرارهای مالیاتی و نحوه جلوگیری از آن را مطرح و اعلام کردند، برخی بخش‌ها در قانون برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به قانونگذاری مجدد و یا اصلاح دارد تا پایه‌های مالیاتی جدید شود.

نماینده آباده در مجلس تاکید کرد: موضوع اصلاح معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد اما این موضوع نیاز به قانون دائمی دارد و باید در مجلس روی این موضوع کار شود.

زارع تصریح کرد: رئیس کل گمرک هم درباره تحقق درآمدهای گمرکی در بودجه 1400 مطالبی را مطرح و اعلام کرد، اگر نرخ ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تصویب شود، میزان درآمد همین مقدار لحاظ شده است و در صورت تغییر و افزایش نرخ ارز درآمدهای گمرکی نیز افزایش خواهد یافت./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: