صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۱۷
  • پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 04 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 28
کد خبر: ۷۲۱۱۷

پیش بینی قیمت طلا فردا 9 دی

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 9 دی 99 بپردازند. طبق پیش بینی کارشناسان قیمت طلا فردا نیز روند متعادلی را طی میکند و ثبات خود را حفظ می کند.

به گزارش راهبرد معاصر طی روز های اخیر به مناسبت سال نو میلادی بازار جهانی طلا تعطیل اعلام شد  و این تعطیلی موجب کاهش قیمت طلا در ایران می شود. قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 9 دی را در ادامه این خبر بخوانید. طبق پیش بینی کارشناسان قیمت طلا فردا نیز روند متعادلی را طی میکند و ثبات خود را حفظ می کند.

پیش بینی قیمت طلا 9 دی

قیمت طلا و سکه امروز ارزان شد. هر چند به گفته فروشندگان طلا قیمت انس جهانی امروز صبح در محدوده یک هزار و 900 دلار بود اما قیمت‌ها از نیمه ظهر به بعد روند نزولی گرفت. به طوری‌که قیمت انس جهانی در بازارهای بین‌المللی رقم یک هزار و 879 دلار را ثبت کرد.

همچنین امروز قیمت دلار نسبت به دیروز افزایش اندکی داشت و با رقم 25 هزار و 740 تومان معامله شد. با این وضعیت آیا قیمت طلا و سکه فردا ممکن است مجدد کاهش یابد؟

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، قیمت طلا بستگی به قیمت دلار و انس جهانی دارد، چنانچه فردا جو بازار ارز آرام باشد، قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند.

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: قیمت طلا و سکه دیگر هیجانی گران یا ارزان نمی‌شود. سال گذشته تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که قیمت انس جهانی تا پایان سال 2020 به بالای دو هزار دلار می‌رسد این در حالی است که ویروس کرونا تمام معادلات را برهم زد. به دلیل رکود حاکم بر بازارهای جهانی پیش‌بینی ما این است که قیمت انس جهانی دیگر به بالای دو هزار دلار نمی‌رسد.

روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: «قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند؛ چرا که مردم همچنان منتظر ثبات یا ارزان شدن قیمت طلا هستند و خرید طلا را به تعویق انداخته‌اند.»

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: در دو هفته اخیر شاهد تقاضا در بخش مصنوعات طلا بودیم اما با نوسان قیمت طلا دوباره با کاهش شدید تقاضا در مصنوعات طلا هستیم. فروشندگان از ثبات قیمت طلا استقبال می‌کنند؛ چرا که با ثبات قیمت طلا تقاضا برای خرید مصنوعات بیشتر می‌شود.

قیمت سکه چقدر ارزان شد؟

فضل آذر شربیانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز دو هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 145 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم با 150 هزار تومان کاهش به قیمت 11 میلیون و 750 هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه 50 هزار تومان ارزان و با قیمت شش میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به دیروز 30 هزار تومان کاهش یافت و با قیمت چهار میلیون و 170 هزار تومان فروخته شد.

به گزارش تجارت نیوز قیمت سکه گرمی با 220 هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان معامله شده است.

 

پیش بینی قیمت طلا تا پایان ژانویه

نادر بذرافشان با اشاره به افزایش جزیی قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: امروز با آغاز به کار بازارهای جهانی اونس طلا حدود ۸دلار افزایش یافته و بازار ارز هم درگیر نوسان شده، از همین رو قیمت طلا و سکه اندکی گران شده است.

 

به گفته این فعال بازار طلا، بازار همچنان دچار رکود است و با وجود ثبات نسبی قیمت‌ها کماکان تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد؛ بازار طلا نوساناتش را تجربه کرده و در حال حاضر به شرایط باثباتی رسیده لذا مردم می‌توانند داد‌و‌ستد‌های خود را انجام دهند.

 

بذرافشان همچنین با اشاره به وضعیت حباب سکه اظهار کرد: حباب سکه در چند روز گذشته تا یک میلیون تومان هم رسیده بود اما در بازار امروز به ۷۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

 

او با پیش‌بینی قیمت‌ها طی روز‌های آینده تصریح کرد: با توجه به تسویه حساب ارزی شرکت‌ها در ماه ژانویه بهای اونس جهانی طی این ماه نوسان خواهد داشت و این تغییرات قیمتی بازار داخلی ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طلا و سکه امروز با چه قیمتی فروخته می‌شود؟

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (۱۳:۰۰)، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین وی اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم شش میلیون و ۲۲۰، ربع سکه چهار میلیون و ۱۸۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است: همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۱۵۵هزار تومان معامله‌ می‌شود که در مقایسه با روز گذشته حدود ۱۵هزار تومان گران شده است.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: