صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 28
کد خبر: ۷۲۱۳۷

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان تهرانی چگونه است؟

طی ماه های اخیر بارها بیان شد که امتحانات دانش آموزان حضور برگزار می شود اما علیرضا زالی امروز از عدم برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان تهرانی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر کرونا در جهان بحرانی بزرگ است و موجب تغییر بسیاری از موارد شد که یکی از آنها نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان است.طی ماه های اخیر بارها بیان شد که امتحانات دانش آموزان حضور برگزار می شود اما علیرضا زالی امروز از عدم برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان تهرانی خبر داد.

زالی: امتحانات حضوری دانش آموزان تهرانی ملغی شد

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی پیامدهای اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ در پاسخ به این سوال که برگزاری امتحانات مدارس در تهران به چه شکلی است؟ گفت: برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان در تهران به طور کامل منتفی است و این حتی شامل پایه اول و دوم ابتدایی هم می شود.


وی تصریح کرد: در تهران برگزاری آزمون کاملا مجازی و غیرحضوری صورت گیرد.

 

او که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه تهران همچنان در شرایط نارنجی به سر می برد افزود: این منع حضور از جمله محدودیت های وضعیت نارنجی است .

 

تشریح نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان

قبل تر خسرو ساکی پیرامون برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در تمام دوره‌های تحصیلی اظهار کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه‌های مربوط دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

ساکی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق تصریح کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به صورت غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود. در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه‌های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نیم سال اول تعیین می‌شود.

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: در صورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می‌تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش آموزان استفاده کند.

 

وی گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیم سال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیر نهایی داوطلبان آزاد و دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، بر اساس تبصره ذیل بند ۹ مصوب جلسه ۹۷۷ تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مطابق آیین‌ها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می‌شود.

ساکی با اشاره به عدم موفقیت برخی دانش آموزان از سال‌های قبل، بیان کرد: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ التحصیل نشده‌اند، می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: