صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۴۱
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 29
کد خبر: ۷۲۲۶۲

زمان واریز یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دی ۹۹

زمان واریز یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دی ۹۹ اعلام شد. یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی در چهار ماه آذر دی بهمن و اسفند به حساب سرپرستان خانوار که درآمد ثابت ندارند واریز می شود.

به گزارش راهبرد معاصر زمان واریز یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دی ۹۹ اعلام شد.یارانه 100 هزارتومانی کمک معیشتی جدید دولت است که تا پایان سال جاری به ازای هر فرد 100 هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. در آذر ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی برای افرادی واریز نشد که با افزایش اعتراض ها به حساب جاماندگان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کمک معیشتی واریز شد.

زمان واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دی ماه

دولت موظف است که در دی ماه سه یارانه، نقدی، معیشتی بنزین و کمک بلاعوض 100 هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. در مجموع مبلغ واریزی دولت برای یارانه 9 هزار و 119 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

طبق واریزی ماه آذر گمانه زنی می شود که زمان واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دی ماه در روزهای پایانی ماه باشد.

 

واریز یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب جاماندگان

حسین میرزایی با اشاره به پرداخت کمک معیشتی در ایام کرونا اظهار کرد: بر اساس لیست تهیه شده از سوی وزارت رفاه حدود 34 میلیون نفر شامل 3 میلیون و 111 هزار و 76 خانوار شامل 8 میلیون و 900 هزار و 731 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و 8 میلیون و 355 هزار و 163 خانوار شامل 25 میلیون و 75 هزار و 253 نفر کمک معیشتی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بنابر مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان امسال و در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماه، کمکهای معیشتی به حساب خانواد‌های اشاره شده واریز خواهد شد. نخستین مرحله از کمک‌ها در تاریخ 27 آذر ماه از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب خانواده‌های مشمول واریز شد.

 

میرزایی درباره زمان واریز زمان بعدی کمک معیشتی در ایام کرونا گفت: بنا بر تصمیم اخذ شده احتمالاً در 27 دی ماه مرحله دوم کمک‌ها به حساب 34 میلیون نفر مشمول واریز خواهد شد.

 

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت کرونا تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مشولین در تاریخ 27 آذر موفق به دریافت کمک معیشتی خود نشدند اقداماتی برای واریز سرانه 100 هزار تومانی برای آنها انجام شد و رقم اشاره به حساب گروهی از جاماندگان واریز شد و برای بقیه مشمولان نیز واریز خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد افراد جدید به لیست دریافت‌کننده کمک معیشتی در ایام کرونا اضافه شوند یا خیر، گفت: در این زمینه باید منتظر بمانیم.

 

آخرین واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی برای چه کسانی بوده است؟

هم‌زمان با آغاز واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا، بسیاری از مشمولان و واجدان شرایط اعلام کردند که هیچ پولی به حساب آن‌ها واریز نشده، چه افرادی که شرایط اعلام شده را داشتند و چه افرادی که وام کرونای مرحله اول و دوم را گرفته بودند.

 

بعد از این انتقادات، وزارت کار اعلام کرد که احتمالا خطایی در شناسایی افراد رخ داده و حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا هم گفت روند واریز یارانه ادامه دارد تا این پول به حساب مردم واریز شود.

 

اما دیروز، جمعه در آخرین روز هفته، بسیاری از افراد هنوز منتظر واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بودند اما هیچ خبری از پیامک واریز پول نبود. آنها می‌خواهند بدانند که چرا پولی به حسابشان واریز نشده و آیا واقعا دولت معیاری برای شناسایی خانوارها داشته یا نه؟

 

خطای شناسایی دی ماه هم تکرار می‌شود؟

برخی می‌گویند این روند معمول دولت است که نمی‌تواند هیچ کاری را بدون خطا انجام دهد. حتی اگر این کار واریز یارانه از روی لیست نهادهای حمایتی باشد. برخی معتقدند تعداد واقعی مشمولان یارانه ۳۴ میلیون نفر نبوده و دست دولت برای واریز چنین یارانه‌ای برای این جمعیت تنگ است.

برخی هم می‌گویند یارانه واقعا به حساب ۳۴ میلیون نفر واریز شده اما گویا دولت به جای شناسایی نیازمندان، قرعه‌کشی کرده است!

 

اما نگرانی مهم مردم این است که آیا این خطای در شناسایی دریافت‌کنندگان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی قرار است در یارانه واریزی دی ماه هم تکرار شود؟

 

بسیاری می‌گویند امیدوارند که دولت این ماه لیست واریزی‌ها را به روز کند و این ماه و دو ماه آینده، مشمول این یارانه شوند.

 

اما دولت هنوز توضیح نداده که آیا قرار است واریزی‌های دی، بهمن و اسفند هم از روی لیست واریزی آذر انجام شود یا نه، با توجه به انتقادات و اشتباهاتی که شده، لیست به روز می‌شود؟

 

 

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: