صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 30
کد خبر: ۷۲۳۵۶

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 دی 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 دی 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 دی 99 اعلام شد. 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار چهارشنبه 10 دی

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 146 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 740 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 400 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 220 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 150 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 146 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 524 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 965 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با نوسان جرئی همراه شده است؛ فعالان بازار طلا و سکه می گویند: دیگر تقاضا و انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه در بین مردم وجود ندارد و بازار در رکود به سر می برد. بازاری‌ها می گویند: بعد از کاهش چند میلیونی قیمت سکه دیگر تقاضایی برای خرید سکه نداریم.

گفتنی است، در بازار داخلی علاوه بر قیمت جهانی طلا، تغییرات قیمت ارز نیز باعث تغییرات قیمتی در طلا و سکه می شود؛ برهمین اساس نیز افزایش قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روزهای اخیر بازهم تکرار شد ولی خیلی دوام نداشت ؛ دلار فعلا توان عبور از کانال 26 هزار تومان را ندارد و در محدود 25 هزار و 800 تا 25 هزار و 950 تومان درجا می زند.

بانک مرکزی تلاش می کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضاهای ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه ای در بازار نباشیم. با این حال اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

به گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 25 هزار و 740 تومان، قیمت یورو 31 هزار و 300 تومان و درهم امارات 7 هزار و 90 تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته ولی قیمت یورو افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار   25 هزار و 700 تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف 1000تومانی نسبت به قیمت فروش، 24 هزار و 700 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 600 تومان و قیمت خرید یورو نیز 30 هزار و 600 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 دی 10:15

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

25  هزار و 700

قیمت دلار (بازار آزاد)

25  هزار و 740

قیمت یورو (صرافی بانکی)

31 هزار و 600

قیمت یورو (بازار آزاد)

31 هزار و 300

قیمت درهم

7 هزار و 90

قیمت پوند

35 هزار و 10

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 دی ساعت 10:15

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  11 میلیون و 400 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

11 میلیون و 800 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 220  هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

4 میلیون و 150 هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 350 هزار

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 دی ساعت 10:15

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 146  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 524  هزار

مثقال طلا

4 میلیون و 965  هزار

انس طلا(دلار)

1882.6

 

 

رشد متوسط طلا با کاهش شاخص دلار

در حالی که روز دوشنبه هر سه شاخص اصلی سهام ایالات متحده موفق به ثبت رکوردهای جدید شده بودند، روز گذشته هر سه شاخص به صورت همزمان روند اصلاحی در پیش گرفته و نزولی شدند، جریانی که به افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها نیز کمک کرد. بر این اساس طلای آتی فوریه با افزایش 4.90 دلاری به قیمت 1885.30 دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.159 دلاری به قیمت 26.38 دلار مورد معامله قرار گرفت.

 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشت. در آمریکا نیز روند حرکت سه شاخص اصلی در طول سال 2020 مورد ارزیابی قرار گرفت، بر این اساس شاخص نزدک با افزایش نزدیک به 43 درصدی در صدر جدول افزایش و پس از آن اس‌اندپی500 با 29 درصد و داو جونز با 15 درصد افزایش رکوردهای تازه‌ای در سال 2020 به ثبت رساندند؛ این در حالی است که شاخص داو جونز در سال 2019 افزایش 29 درصدی به ثبت رسانده بود. نگاهی به این ارقام دلیل جذب سرمایه گذاران به سمت بازارهای سهام را در طی چند سال گذشته به وضوح بیان می‌کند. در چنین شرایطی بسیاری از سهامداران قدیمی که سال‌های گذشته روند نزولی بازار را هم تجربه کرده‌اند معتقدند زمانی فرامی‌رسد که حباب بازار سرمایه که تا به امروز هم به اندازه کافی بزرگ شده، خالی خواهد شد.

 

بازارهای سهام در حالی در هفته جاری موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند که بسته دوم محرک مالی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده تصویب شد؛ ترامپ اما بلافاصله پس از انتشار خبر امضای این بسته کمک مالی اعلام کرد تنها در صورتی آن را به امضا رسانده که کمک‌های مستقیم به آمریکایی‌ها از 600 دلار در هر نفر به 2000 دلار افزایش پیدا کند، ترامپ در بسته کمک مالی دوم لایحه‌ای افزوده بود که مجلس سنا را موظف به پرداخت 2000 دلار به هر نفر می‌کرد اگرچه اکثریت مجلس سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است اما موافقت چندانی با افزایش این رقم مشاهده نشده است.

 

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازارهای سهام، افزایش موارد ابتلا و قربانیان کووید – 19 است که روز دوشنبه رکوردی جدید به ثبت رسانده بود؛ موضوعی که گمانه‌هایی در رابطه با افزایش محدودیت‌ها و اعلام قرنطینه مطرح کرده بود. اگرچه در شرایط کنونی سرمایه گذاران و معامله‌گران ترجیح داده‌اند تا بیش از تمرکز بر روی افزایش موارد ابتلا و قربانیان، بر روی توزیع گسترده واکسن کرونا که احتمالا تابستان سال آینده آغاز خواهد تمرکز کنند.

 

دلار ثابت ماند

بر اساس دومین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان، قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌ها ثابت ماند اما یورو ۱۰۰تومان گران شد. در این ساعت از معاملات (۱۶:۴۰) قیمت دلار در بازار آزاد همچنان ۲۵۷۵۰ و یورو ۳۱۲۰۰تومان است.

صرافی‌ها هم فروش دلار را در نرخ ۲۵۴۱۶ و یورو را ۳۰۸۲۶تومان ثابت نگه داشتند. قیمت خرید دلار هم ۲۵۰۷۴ و یورو ۳۰۶۲۶تومان است.

صرافی‌‌ملی آخرین نرخ فروش دلار را ۲۵۷۰۰ و یورو را ۳۱۶۰۰تومان اعلام کرد، ضمن اینکه قیمت خرید ارز در صرافی‌بانکی ۱۰۰۰تومان از فروش آن پایین‌تر است.


قیمت دلار دهم دی ماه اعلام شد

بر اساس نرخ‌های اعلام شده توسط کانون صرافان، قیمت دلار در بازار امروز ۱۰دی ماه به ۲۵۷۵۰ و یورو به ۳۱۱۰۰تومان رسید.

در صرافی‌ها قیمت فروش دلار ۲۵۴۱۶ و یورو ۳۰۸۲۶تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار از فروشنده ۲۵۰۷۴ و یورو ۳۰۶۴۶تومان است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: