صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۷
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 31
کد خبر: ۷۲۴۳۲
محمدجواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

کاندیدای حزب اعتماد ملی به نفع کسی کنار نمی کشد

محمدجواد حق‌شناس: کار حزب اعتماد ملی نیز در این راستا تک روی نبود و انتظار می رود حزب کارگزارن سازندگی و حزب اتحاد ملت ایران و سایر احزابی که در حوزه اصلاح طلبی فعال هستند نیز چنین برنامه ای داشته باشند و این نه تنها ایراد نیست بلکه نشانه ای از توانمندی حزب است.

 

محمدجواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با راهبرد معاصر با اشاره به صحبت های سخنگوی حزب اعتماد ملی که وی را به عنوان کاندیداتور انتخابات سال آینده  نام برده است گفت: فلسفه احزاب در همه جای دنیا داشتن برنامه برای اداره کشور است و تلاش می کنند تا بتوانند افکار عمومی و آرا مردم را متقاعد کنند تا این برنامه و این نگاه در اداره کشور مفید و قابل اجرا است. همچنین این نکته که افرادی تربیت شده اند و برای محقق شدن آن برنامه ها مناسب هستند.

 

وی ادامه داد: وقتی احزاب این رویکرد را دارند طبیعی است حزبی به این توانمندی برسد که بتواند افکار عمومی را به تنهایی با خود همراه کند و طبیعتا به نتیجه رسیده است ولی وقتی به این نتیجه رسید که به تنهایی نمی تواند طبیعتا نگاه حزبی این خواهد بود که مسیر ائتلاف پیش گرفته شود. احزاب اصلاح طلب همیشه به حوزه انتخابات رویکرد ائتلافی داشتند چون به تنهایی توانایی عبور از مانع را نداشتند.

 

این عضو شورای شهر تصریح کرد: کار حزب اعتماد ملی نیز در این راستا تک روی نبود و انتظار می رود حزب کارگزارن سازندگی و حزب اتحاد ملت ایران و سایر احزابی که در حوزه اصلاح طلبی فعال هستند نیز چنین برنامه ای داشته باشند و این نه تنها ایراد نیست بلکه نشانه ای از توانمندی حزب است.

 

حق شناس ادامه داد: حزب اعتماد ملی سابقه ای قدیمی دارد و از سال 1384 با رویکرد اصلاح طلبی و تحقق خواسته ها و آمال و آرزوهایی که مردم دارند و بر اساس مرام نامه ای که تدوین شده کار خود را شروع کرده اند و براساس آن دفاتر خود را در تمام استان ها فعال کرد برای اینکه این کار را دنبال کند همچنین روزنامه ای در ابعاد ملی منتشر کرد و در تمام این سال ها در درون جبهه اصلاح طلبی رویکرد ایجاد انسجام را دنبال می کرد. اگر اشکال و انحرافی دیده است آنها را متذکر شده تا وظیفه خود را نسبت به جامعه و تحقق منافع ملی و دغدغه هایی که برای آینده کشور دارد بیان کرده است. حزب اعتماد ملی اعلام کرده است که در درون مجمع خود این سه نفر را در موقعیت جایگاه نامزدی دارد و معرفی کرده است فعلا در این مرحله قرار داریم و بعد از این در مرحله تصمیم گیری با توجه به نظرات موجود و شرایط جامعه رقابت ادامه پیدا می کند.

 

 وی در ادامه اشاره کرد: قطعاً حزب اعتماد ملی این برنامه را ندارد که در جریان انتخابات خود را به نفع کسی کنار بکشد ولی طبیعتا اگر در بحث حضور کاندیدای متعدد ریزش آرا مردم و دلسردی از انتخابات صورت بگیرد این ها مسائلی جدی خواهند بود و ما به این مسائل نیز می اندیشیم. انتخابات 1400 انتخاباتی خواهد بود که چه در جریان اصولگرایی و چه در بین اصلاح طلبان چهره هایی جدید با سوابق نو وارد عرصه رقابت خواهند شد.

 

حق شناس درباره نتایج انتخابات سال آینده تصریح کرد: من نتیجه انتخابات را اینطور پیش بینی می کنم که اگر ساختار نظارتی و شورای نگهبان مبتنی بر قانون و منافع ملی عمل کنند این امکان وجود خواهد داشت که انتخابات 1400 از سردی مشارکت انتخابات 98 فاصله داشته باشد و امید جدیدی فراهم شود و مردم پای صندوق های رای حاضر شوند.

 

 وی درباره نقش محمد خاتمی در انتخابات سال آینده توضیح داد: آقای خاتمی نیز همچنان از چهره های محبوب جامعه هستند و همچنان در صدر چهره های سیاسی محبوب جامعه قرار خواهد داشت. دولت ها همیشه سعی کرده اند در انتخابات اثرگذار باشند. همچنین قای کروبی نیز در عرصه سیاست ایران در طول چهل سال گذشته همواره از چهره هایی اثر گذار و موثر بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: