صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 06
کد خبر: ۷۳۱۷۶

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 17 دی 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 17 دی 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 17 دی 99 اعلام شد. با افت جهانی نرخ طلا و ارز ، بازار با کاهش قیمت طلا و قیمت ارز مواجه شد.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار چهارشنبه 17 دی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۳ دلار و ۴۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد ۱۹۵۴ دلار و ۹۷ سنت اوج گرفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۹۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۹۵۲ دلار و ۳۶ سنت بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی اکسی کورپ، بازار به نتایج انتخابات جورجیا بسیار حساس شده و نقدینگی بسیار کم شده است. هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و وضعیت نگران کننده است. اگر اکثریت سنا با جمهوری‌خواهان باشد، قیمت‌ها اندکی کاهش خواهد یافت اما در نهایت قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات تورمی پشتیبانی می‌شود و همچنان شانس این را دارد که تا پایان ماه به ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

رای‌گیری در انتخابات جورجیا مشخص خواهد کرد کدام حزب اکثریت کرسی‌های سنا را در دست خواهد داشت. پیروزی دموکرات‌ها برای جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا پیش‌برد سیاست‌هایی مانند افزایش تدابیر محرک مالی را راحت‌تر خواهد کرد.

یک نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان درباره اینکه کدام حزب باید کنترل سنا را در دست بگیرد، به دو دسته مساوی تقسیم شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بانک مرکزی آمریکا پس از اینکه وضعیت کنگره مشخص شود، ممکن است تصمیم بگیرد تدابیر محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد ریزش کرد و در ۱۰۹۲ دلار و سه سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۲۴۳۹ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۱۹، با ۴۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۸۵۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۷ دی ساعت ۱۹، با ۱۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۷۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۸۰۰ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۱۱۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

 

 

نوع

قیمت(تومان)

سکه بهار آزادی

11.998.000

سکه طرح جدید

12.240.000

نیم سکه

6.400.000

ربع سکه

4.400.000

سکه گرمی 2.400.000
هر گرم طلای 18 عیار  1.200.000

 

 

امروز (چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹) در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۹۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

تقویت عرضه در بازار به تقاضا‌های ارزی

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ افزایش قیمت جهانی طلا به همراه قیمت افزایش قیمت ارز در بازار داخلی موجب افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است؛ قیمت ارز از عصر روز یکشنبه در بازار آزاد با نوسان همراه شده است؛ سیر صعودی قیمت‌ها در بازار ارز بعد از چند هفته ثبات آغاز شد؛ یکی از دلایل مهم افزایش قیمت ارز به گفته فعالان بازار این است که کمیسیون تلفیق افزایش نرخ محاسباتی ارز در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۷۵۰۰ تومان را مصوب کرد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی این تصمیم تلفیق را موجب آغاز مجدد سیر صعودی قیمت‌ها در بازار می‌دانند؛ همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: رسمیت دادن به نرخ تسعیر ۱۷۵۰۰ تومان را به صلاح اقتصاد نمیدانم، ضمن آنکه مبنای محاسباتی آن مشخص نیست.

 

بانک مرکزی تلاش می‌کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضا‌های ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه‌ای در بازار نباشیم. با این حال، اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می‌شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار تومان، قیمت یورو ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۲۷۰ تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۸۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است.

 

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: