صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 07
کد خبر: ۷۳۲۷۲

ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز پنجشنبه 18 دی 99

ارزش پالایشی یکم در پایان معاملات این هفته منتهی به امروز پنجشنبه 18 دی 99 با کاهش 6.07 درصدی همراه شد.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش پالایشی یکم در پایان معاملات این هفته منتهی به پنجشنبه 18 دی 99 کاهش یافت و قیمت هر واحد صندوق پالایشی یکم به 6 هزار و 896 تومان رسید. بر این اساس ارزش 500 واحد صندوق پالایشی یکم به 3 میلیون و 448 هزار تومان رسید.

سهام‌های صندوق‌های قابل معامله دولتی و به بیان روشن‌تر دو صندوق پالایش یکم و دارا یکم این روزها وضعیت مطلوبی ندارند. پالایش یکم برخلاف دارا یکم از همان روز گشایش نماد، در مسیر نزولی قرار گرفته و زیان فراوانی به سهامداران خود رسانده است. امروز چهار شنبه ۱۷ دی ۹۹ نیز پالایشی یکم با قیمت ۶۷۹۰ تومان با افت بیش از ۷ درصدی ضرر سهامداران خود را هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند.

شبریز با ۴.۸۷ درصد منفی با قیمت پایانی ۲۶۵۹۰ جزو ۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت بود. شپنا با ۴.۶۴ درصد منفی با قیمت پایانی ۱۱۰۶۰ جزو ۷ نماد با برترین عرضه بود. شبندر با ۴.۸۶ درصد و شتران با ۴.۸۳ درصد منفی به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته پایان دادند.

 

ارزش پالایشی یکم پنجشنبه 18 دی 99

 

در روز چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۶.۰۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۶ هزار و ۸۹۶ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۷.۵۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۶ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد.

 

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

 

میزان ضرر و ارزش ذاتی صندوق پالایش یکم تا امروز

تا امروز هفدهم دی ماه سال جاری این صندوق  پس از بازگشایی،  با حدود 31 درصد ضرر برای صاحبان اولیه این واحدها همراه و قیمت پایانی هر واحد آن در  6 هزار و نهصد تومان بسته شد.

 

واحدهای این صندوق در کمترین قیمت یعنی6 هزار و هشتصد تومان نیز معامله شدند و بیشترین قیمت آن نیز در معاملات امروز 7 هزار و صد تومان بود.

 

ارزش ذاتی(NAV) هر واحد این صندوق هم اکنون 6 هزار و هشتصد تومان یعنی 100 تومان کمتر از قیمت پایانی ای تی اف دوم است.

 

شوک به دارندگان سهامدارن پالایشی یکم

 

سهام‌های صندوق‌های قابل معامله دولتی و به بیان روشن‌تر دو صندوق پالایش یکم و دارا یکم این روز‌ها وضعیت مطلوبی ندارند. پالایش یکم برخلاف دارا یکم از همان روز گشایش نماد، در مسیر نزولی قرار گرفته و زیان فراوانی به سهامداران خود رسانده است. امروز چهار شنبه ۱۷ دی ۹۹ نیز پالایشی یکم با قیمت ۶۷۹۰ تومان با افت بیش از ۷ درصدی ضرر سهامداران خود را هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند.

شبریز با ۴.۸۷ درصد منفی با قیمت پایانی ۲۶۵۹۰ جزو ۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت بود.

 

شبندر با ۴.۸۶ درصد و شتران با ۴.۸۳ درصد منفی به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته پایان دادند.

 

امروز چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۶.۰۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۶ هزار و ۸۹۶ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۷.۵۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۶ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد.

 

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: