صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۴۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 08
کد خبر: ۷۳۳۸۹

رئیسی: وضعیت فعلی کولبران ساماندهی شود

رئیس قوه قضائیه گفت: لازم است پیشنهادات ارائه شده برای حل این مساله حداکثر ظرف یک ماه در کارگروهی زیر نظر استاندار بررسی و جمع‌بندی شده و وضعیت فعلی «کولبران» ساماندهی شود.

به گزارش راهبرد معاصر آیت الله رئیسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری پایان سفر به استان کرمانشاه اظهار کرد: طی سفر دو روزه‌ای که به کرمانشاه داشتیم بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات و نیازهای قضائی استان کرمانشاه اختصاص یافت.

 

وی با هشدار به بانک‌ها در خصوص اخذ سود نامتعارف از واحدهای تولیدی، افزود: بانک‌ها در اخذ سود از واحدهای تولیدی تابع ضوابط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشند و به‌خاطر سود بیشتر نظام مالی و پولی کشور را به هم نزنند.

 

رئیس قوه قضائیه از تلاش همکاران خود در استان کرمانشاه برای رسیدگی به ۷۰ درصد پرونده‌های معوقه و همچنین توسعه فرهنگ صلح و سازش برای کاهش پرونده‌های قضائی استان تقدیر کرد.

 

رئیسی در ادامه با اشاره به ریشه فرهنگ وساطت و ریش سفیدی در اسلام از تلاش دستگاه قضا و ریش سفیدان کرمانشاه برای پرونده‌های متعدد مصالحه شده تشکر و قدردانی کرد.

 

وی در ادامه به مساله «کولبری» که صبح امروز در سفر به پاوه از نزدیک در جریان کامل آن قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت: لازم است پیشنهادات ارائه شده برای حل این مساله حداکثر ظرف یک ماه در کارگروهی زیر نظر استاندار بررسی و جمع‌بندی شده و وضعیت فعلی «کولبران» ساماندهی شود.

رئیس دستگاه قضا خواستار فعال شدن بازارچه‌های مرزی برای رشد اشتغال و بهره‌مندی مرزنشینان شد.

وی با اشاره به امنیت خوب و پایدار استان‌های مرزی، تصریح کرد: امنیت از نعمت‌های بسیار ارزشمند است که به سادگی به دست نیامده است و همه ما وظیفه داریم از این موهبت الهی پاسداری کنیم و دستگاه قضائی نیز وظیفه دارد با برهم زنندگان امنیت مرزها با قاطعیت و جدیت برخورد کند.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی از دغدغه‌های عمومی که در این دو روز از طرف مردم کرمانشاه مطرح شد درباره نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه بود که این موضوع باید با توجه به گزارش مراجع نظارتی و سازمان خصوصی‌سازی، بدون اخلال در روند فعالیت و تولید پالایشگاه، در هیئت داوری بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

 

رئیسی با اشاره به بانک‌هایی که میزان سود را افزایش می‌دهند و برای تأخیر در پرداخت سود جریمه می‌گیرند و اموال را توقیف می‌کنند، گفت: به تمام دادگاه‌ها ابلاغ شده و دادگاه‌ها نمی‌توانند ضامن اجرای قراردادهایی باشند که مغایر با شرع و قانون و مقررات جاری کشور است.

 

وی با گلایه از تعطیل و نیمه‌تعطیل شدن برخی واحدهای تولیدی ناشی از عملکرد سو برخی بانک‌ها، به بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هشدار داد که به ضوابط پایبند بوده و در چارچوب قانون حرکت کنند.

 

رئیس دستگاه قضائی کشور ادامه داد: ممکن است بانکی در یک مقطع و در یک قرارداد سود خوبی ببرد و بتواند کارخانه‌ای را مصادره و اموالی را تملیک کند اما این کار نباید به قیمت اخلال در نظامات اقتصادی و زیر پا گذاشتن قوانین مالی و پولی انجام شود.

 

وی با تاکید بر رونق واحدهای تولیدی استان کرمانشاه و تلاش مسئولان اجرایی استان برای جلوگیری از توقف چرخه تولید، متذکر شد: قوه قضائیه خود را موظف به همکاری با دستگاه‌های اداری و تولیدگران و رفع مشکلات واحدهای تولیدی می‌داند.

 

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: