صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 11
کد خبر: ۷۳۶۸۴

درگذشت حاج صمد شجاعیان + علت و عکس

حاج صمد شجاعیان نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گذشت. در ادامه علت فوت حاج صمد شجاعیان و بیوگرافی و عکس های وی را برایتان آورده ایم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حاج صمد شجاعیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. حاج صمد شجاعیان نماینده شهرستان های ممسنی و رستم در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بود که پس از ابتلا به بیماری کرونا و بستری شدن در بیمارستان دیروز یکشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد.حاج صمد شجاعیان در بین مردم ممسنی و رستم به مردم داری و متواضع بودن شهرت داشت و درگذشت وی مردم این منطقه را داغدار کرد. در ادامه علت فوت شجاعیان عکس های حاج صمد شجاعیان و بیوگرافی وی را برایتان آورده ایم.

 

حاج صمد شجاعیان نماینده شهرستان های ممسنی و رستم در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی روز گذشته به علت ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد.

 

حاج صمد که در بین مردم ممسنی و رستم به مردم داری و متواضع بودن شهرت دارد در زمان مسئولیتش خدمات زیادی را به مردم این دو شهرستان داشت و حتی در طول سالهای بعد از نمایندگی ارتباطش را با مردم قطع نکرد.

 

وی فرهنگی بازنشسته و از اهالی طایفه سلاری جاوید بود و خبر فوتش مردم دیارممسنی را در شوک بزرگی فرو برد.

 

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری برای درگذشت صمد شجاعیان

 

 

 اسحاق جهانگیری در پیامی با تسلیت درگذشت صمد شجاعیان، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت کرد.

 

در این پیام آمده است: درگذشت دوست عزیزم جناب آقای صمد شجاعیان، نماینده حوزه انتخابیه ممسنی در ادوار اول و دوم مجلس شورای اسلامی موجب تاسف و تأثر شد. این مصیبت را به خانواده محترم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت دارم.

 

 

بیوگرافی حاج صمد شجاعیان از زبان خودش

 

بنده صمد شجاعیان و به روایت شناسنامه ای که برایم گرفته اند متولد 1327 روستای دیر میر هستم. اولین مدرسه ابتدایی در روستای اوبید تاسیس شده بود که ما از روستای دیر میر برای درس خواندن به این روستا می رفتیم. معلم ما آقای دانش پرور شیرازی بود. در آن زمان در روستای اوبید تا کلاس چهارم دبستان بیشتر امکان تحصیل نبود. تا کلاس چهارم در همان مدرسه بودیم. مقطع پنجم و ششم و هفتم را در اردکان و هشتم و نهم را در فهلیان خواندم.بعد از کلاس نهم به دبیرستان نمازی شیراز رفتم که دبیرستانی ملی بود. چون در ممسنی تا کلاس نهم بیشتر امکان تحصیل نبود. آن زمان بچه هایی که امکان مالی داشتند به دبیرستان ملی می رفتند. هزینه ثبت نام دبیرستان ملی آن زمان 306 تومان بود. کلاس دهم یازدهم و دوازدهم را با دریافت دیپلم تجربی به پایان رساندم.  اما برای دانشگاه ملی با شهریه 5000 هزار تومان قادر به ادامه تحصیل نبودم. لذا با مدرک دیپلم تجربی به خانه برگشتم.  در همین زمان بود که تعلیمات عشایری آغاز شده بود. البته من در آزمون دانشکده افسری نیز قبول شدهبودم؛ ولی مادرم به علت کشته شدن نظامیان بسیاری در تنگ تامرادی بسیار ناراحت بود و می گفت که اگر وارد نظام شوی شیرم را حلالت نمی کنم من نیز به همین خاطر از رفتن به دانشکده افسری منصرف شدم. بعد از این قصه در آزمون آموزش عشایری شرکت کردم و قبول شدم. به این ترتیب معلم عشایری شدم. بعد از یک سال یعنی در سال 1346 برای اولین بار در تنگ رووکی مشغول به تدریس شدم. چهار ماه پس از تدریس به سربازی رفتم. دوره آموزشی را در شیراز و دوران خدمت وظیفه عمومی را در مازندران و اردبیل به پایان رساندم. پس از اتمام سربازی در تیر ماه 1348 به ولایت برگشتیم و در روستای بلی جونه مشغول به تدریس شدم. در سال 1349 ازدواج کردم. با گذراندن یک سال تدریس در روستای بلی جونه و روستای گلیله به روستای زادگاهم دیر میر آمدم. سال 1352 به دانشسرای راهنمایی وارد شدم و فوق دیپلم گرفتم. بعد از اتمام دانشسرا با همکاری چند تن از دوستان معلم و هم دوره در دانشسرا اولین مدرسه راهنمایی عشایری را در روستای مورکی راه اندازی کردیم. بعد از دو سال آقای بهمن بیگی مرا برای تدریس به دبیرستان عشایری شیراز برد. اما من طولی نکشید که برگشتم.همزمان با پیروزی انقلاب من از طرف معلمان عشایری به عنوان شورای اسلامی معلمان انتخاب شدم و به شیراز رفتم تا سر و سامانی به کارها بدهم. زمستان 1358 بود که من با سابقه ای که در شورای مرکزی معلمان عشایری داشتم و از قشر روشنفکر جامعه به حساب می آمدم از طرف معلمان و دانشجویان آن روز به دلیل آشنایی که با من داشتند و فعالیت هایی که در رابطه با رخداد های انقلاب اسلامی انجام داده بودم ترغیب به شرکت در اولین دوره مجلس شورای اسلامی شدم و به این صورت شد که من کاندیداتوری خودم را اعلام کردم. 

 

عکس های حاج صمد شجاعیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: