صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۴۱
  • سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱
  • Tuesday 27 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 11
کد خبر: ۷۳۷۲۰

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 22 دی

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 22 دی 99 اعلام شد و تغییرات لحظه ای قیمت خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. در این خبر تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دی 99 را مشاهده میکنید.

به گزارش راهبرد معاصر طی ماه های اخیر قیمت خودرو افزایش نجومی داشته است و تغییر قیمت لحظه ای خودرو های سایپا و ایران خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 22 دی 99 را بررسی میکند.

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 22 دی 99

 قیمت خودرو امروز دوشنبه 22 دی 99 اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به شرح زیر است:

* محصولات ایران خودرو

مدل خودرو قیمت اعلام شده توسط ایران خودرو (تومان) قیمت خودرو در بازار آزاد (تومان)
پژو 405 بنزینی GLX 101.260.000 186.000.000
پژو پارس سال 121.547.000 213.000.000
پژو پارس tu5 187.303.000 233.000.000
پژو 206 تیپ 2 110.111.000 196.000.000
پژو 206 تیپ 5 126.789.000 255.000.000
پژو 208 ---- 920.000.000
سمند ال ایکس 116.735.000 186.000.0000
سمند ال ایکس EF7 بنزینی 114.962.000 199.000.000
سمند سورن 131.666.000 233.000.000
رانا 93.140.000 210.000.000
رانا پلاس 179.516.000 235.000.000
هایماS7 توربو اتوماتیک 405.574.000 710.000.000
پژو 207 i دستی 159.800.000 288.000.000
پژو 207 i اتوماتیک 197.055.000 415.000.000
دنا 149.969.000 266.000.000

دنا پلاس - توربو - اتوماتیک

---- 435.000.000

* محصولات سایپا

نام خودرو قیمت اعلام شده توسط سایپا (تومان) قیمت خودرو در بازار آزاد (تومان)
پراید X111 --- 125.000.000
پراید X131 --- 108.000.000
پراید X132 --- 108.000.000
تیبا X231 87.075.000 118.000.000
تیبا 2 95.426.000 122.000.000
ساینا 92.928.000 136.000.000
کوییک دنده ای 130.015.000 145.000.000
سراتو --- 800.000.000
رنو ساندرو استپ وی --- 480.000.000

 

 

خودرو ۵ تا ۲۰میلیون تومان در بازار ارزان شد

همزمان با کاهش قیمت دلار بازار خرید و فروش خودرو نیز روند کاهشی قیمتها را تجربه می کند، به نحوی که مشاهده قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی از کاهش 5 تا 20 میلیونی قیمت ها آن هم طی چند روز اخیر حکایت دارد.

 

به اعتقاد فعالان بازار خودرو، در دو هفته اخیر تاحدودی مشتریان به سمت خرید و فروش خودرو متمایل شده بودند اما کاهش قیمت دلار باعث شد تا توقف در خرید و فروش خودرو انجام شود و به نوعی همه منتظر ارزانی بیشتر خوردو در سطح بازار هستند.

در حال حاضر؛ قیمت پراید 131 در بازار 100 میلیون تومان، تیبا2 115 میلیون تومان، پژو 206تیپ دو 183 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 243 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 109 میلیون و پژو 405 175 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

 

همچنین، سمند ال ایکس 175 میلیون تومان، پژو 207 دستی 275 میلیون و پژو 207 اتومات 395 میلیون تومان، سراتو 790 میلیون تومان و جک اس فایو 660 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

 

فروشندگان خودرو معتقدند روند کاهشی قیمت خودرو متأثر از قیمت دلار بوده و تا زمانی که دلار کاهش قیمت داشته باشد خودرو نیز روند نزولی قیمتها را تجربه می کند.

 

واردات خودرو از مناطق آزاد اجرا خواهد شد؟

آنطور که شنیده می‌شود، مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با واردات خودرو از دو بخش تشکیل شده است. علاوه‌براینکه واردات خودرو به مناطق آزاد در سال آتی ممنوع اعلام شده، بخش دوم این مصوبه این است که در سال آتی می‌توان خودروهای موجود در مناطق آزاد را برای ورود به سرزمین اصلی ثبت سفارش کرد. برخی معتقدند که براین اساس، عملاً به‌صورت گسترده مجوز واردات خودروهای کارکرده و دست‌دوم یا به‌عبارتی مستعمل صادر شده و در صورت تأیید در صحن علنی مجلس احتمال واردات خودروهای موجود در مناطق آزاد به سرزمین اصلی بسیار زیاد است.

 

چند روز پیش، رحیم زارع -سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰- از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد و اعلام کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است به منظور تنظیم بازار خودروهای وارداتی ضمن شناسایی خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد، با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی که متناسب با معیارهای زیر ظرف مدت یکماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط کمیته موضوع ماده یک قانون مقررات صادرات و واردات تعیین و توسط دولت ابلاغ می‌شود نسبت به ثبت سفارش و اجازه واردات خودروهای غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد تجاری و صنعتی اقدام کند.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، به موجب این مصوبه واردات خودروهای موضوع این تبصره برای سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی و شرکت‌های تابعه آن‌ها، دستگاه‌های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های تابعه آنها ممنوع است.

 

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در نشست چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ دی‌ماه) مصوب کردند که خودروهای خارجی غیرآمریکایی که تا پایان آذر سال ۱۳۹۹ وارد مناطق آزاد شده‌اند و ارز آن‌ها پرداخت شده است، با پرداخت عوارض مالیات و حقوق گمرکی امکان ورود آن‌ها به داخل کشور وجود دارد؛ در این رابطه، مهدی دادفر- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید براینکه مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل سرزمین اصلی، در تضاد با قوانین داخلی بوده و البته قابل اجرا نیز نخواهد بود، اظهار کرد: در حقیقت این مصوبه بدین معناست که مالکان خودروهای مناطق آزاد که در همان مناطق سکونت دارند، مبلغی به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند از خودروی خود در کشور استفاده کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر در منطقه آزاد، به طور مثال یک دستگاه خودروی اسپورتیج با کارکرد ۷۵ هزار کیلومتر، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین ورود این خودرو به داخل سرزمین اصلی با در نظر داشتن هزینه‌های عوارض، تعرفه ورودی، مالیات و شماره‌گذاری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود، درحالی که اکنون قیمت همین خودرو، شماره‌گذاری شده در سایت‌های خودرویی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

 

دادفر یادآور شد: حدود سه سال است که واردات به کلی ممنوع است؛ لذا خودروی صفرکیلومتر در مناطق آزاد وجود ندارد؛ ضمن اینکه برای واردات خودرو به کشور مطابق قانون واردات خودروهای کمتر از یکسال از زمان تولید خودروهای خارجی به کشور و همچنین شماره‌گذاری خودروهای کارکرده نیز ممنوع است؛ لذا بایستی همه این قوانین برداشته و اصلاح شود.

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: در حقیقت مشخص نیست، چه چیزی آزاد شده است! واردکننده با چه انگیزه‌ای می‌تواند نسبت به واردات خودرو از مناطق آزاد اقدام کند؛ آن هم با سود نامتعارف بیش از ۲۰ درصد برای واردکنندگان؛ مگر واردکننده‌ای هم باقی مانده است؟ در مناطق آزاد افرادی که دارای این خودروها هستند، برای مصرف شخصی خود وارد کرده‌اند؛ چرا پولی مجدد واریز کنند در حالی که افراد ساکن این مناطق آزاد، می‌توانند از پلاک عبور موقت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا به هر نحو ممکن، منبع درآمدی برای دولت، تعریف شود، اظهار کرد: اما این راهی نخواهد بود که دولت بتواند کسب درآمد داشته باشد و قابلیت اجرایی ندارد. ضمن اینکه تاکید شده در سال ۱۴۰۰، واردات ۱۰۰ درصد حتی به مناطق آزاد نیز ممنوع خواهد بود و همانطور که اعلام شد، ۲۰۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای حق ورودی خودروها در بودجه سال آینده، صرفا درآمد دولت از بابت ترخیص احتمالی خودروهای باقیمانده از گمرکات خواهد بود و هیچ قصدی برای واردات خودرو طی سال آینده وجود نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: